Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Starman näitas oodatud tulemusi
Neljandiku võrra kosunud käibe juures suutis ettevõte kasumile lisada koguni 66%.
"Tulemused on head, nagu me ootasime, üheksa kuu lõikes isegi paremad. Kolmas kvartal ei ole midagi erilist, täiesti tavaline, aga meil on siin viimasel ajal üldse hästi läinud," kommenteeris aruannet Starmani finantsdirektor Rändy Hütsi.
Ettevõtte kolmanda kvartali käive kerkis eelmise aasta sama perioodi 47,2 miljonilt kroonilt 58,5 miljonile kroonile. Kasum hüppas 7,1 miljonilt 11,8 miljonile kroonile.
Suurima osa Starmani 2006. aasta üheksa kuu kogutulust moodustasid traditsiooniliselt kaabeltelevisiooni- ja internetiteenused, andes vastavalt 48% ja 35%. Kuid samas ei saa tähelepanuta jätta ka tavatelefoni panust - see oli 15% kogutulust.
"Tavatelefoni osas näeme endiselt kasvuruumi, need jutud, et fikstelefon on surnud ja mobiiltelefon tuleb, on küll ühelt poolt õiged, aga teisalt need protsessid nüüd nii kiiresti ka ei toimu. Inimesed on jätkuvalt meie pakkumistest huvitatud," rääkis Hütsi traditsioonilise telefoniteenuse olukorrast.
Selle aasta teises kvartalis sai Starman juurde uue konkurendi digitaaltelevisiooni alal - oma tootega tuli turule Elion Ettevõtted AS.
Kolmikpakettide eduka pakkumisega tuntuks saanud Starmani kliendibaasile see aga firma teatel mõju avaldanud pole. Septembri lõpus oli Starmanil 130 000 kaabeltelevisiooniklienti, kellest 3,4% vaatas digitelevisiooni. Seda numbrit loodetakse ka üsna pea tugevasti kasvatada.
"Digitelevisioon neljandas kvartalis tulu poole pealt veel tulemusi näitama ei hakka, aga kindlasti on meil sellega seoses teatud kulu. Pikemas perspektiivis oleme me välja öelnud, et soovime kahe aastaga saada 50 000 klienti, mis tähendab märkimisväärset mõju just kaabeltelevisiooni osale," selgitas Starmani finantsjuht.
Teatavasti asutasid Starman ja Levira septembri keskpaigas digitelevisiooni pakkumiseks ühisettevõtte Eesti Digitaaltelevisiooni AS, mille aktsiapakist kuulub Starmanile 66 ja riigi osalusega Levirale 34%.
"Täna kaablid igale poole ei ulatu, sisuliselt on kaetud vaid pool Eestist. Digitelevisiooni abil saame katta ka selle teise poole," viitas uue teenuse potentsiaalile toona Starmani tegevdirektor Peeter Kern.
Starmani tulemustes paistsid silmad ilusad marginaalid, mis saavutati mitme teguri koosmõjul. "Head marginaalid on tänu kahele asjaolule - telefoniteenus on toonud rohkesti kliente ja sel aastal on ettevõte teinud häid otsuseid kulude juhtimisel," ütles Hütsi. Ta lisas, et kulumieelse kasumi kõrged marginaalid olid üllatuseks ettevõttele endalegi.
Tänu uuele teenusele ollakse tuleviku suhtes üsnagi lootusrikkad.
Tulemused vastasid üsna täpselt nii käibe kui ka kasumi osas meie ootustele. Kuigi ootused olid tugevad, tulid ka tulemused tugevad. Aktsia hind on juba sellisel tasemel, millest võib välja lugeda, et turg ootas taolisi tulemusi. Marginaalid on päris kõrged, arvan, et neljandas kvartalis näeme siin kerget tagasiminekut. Tavatelefoni osas me enam erilist kasvu ei oota, sest viimaste kvartalite jooksul pole need numbrid eriti tõusu näidanud. Aga kui me võrdleme eelmise aastaga, siis on tõesti kasv suur.
Neljandaks kvartaliks ootame kolmanda kvartaliga sarnast käive ja kasumit. Digi-TV osas tahaks konkreetsemaid numbreid näha.