Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Süvasadam vajab pikenduseks silda

    Tänase Äripäeva uudise järgi ei ole Saaremaa süvasadamale pandud lootused täitunud. Kruiisilaevu on käinud üksnes seitse, sadam seisab jõude. Rohelised võivad kahjurõõmust käsi hõõruda.
    Arvame, et ilma Saaremaa sillata ei hakkagi sadam korralikult tööle - seega oleks vaja ka sild valmis ehitada.
    Sild ja sadam annaksid teineteisele tänuväärset lisaväärtust, üks ilma teiseta ei ole terviklik lahendus. Sadam tooks turistid Saaremaale kohale, sild aitaks turistid ka mandrile sõidutada - näiteks vaatama-tutvuma Läänemaa huviväärsustega.
    Koos sillaga oleks kruiise lihtsam müüa. Pikk ja noobel sild oleks ka vaatamisväärsus omaette. Võib-olla saaks kunagi kantud isegi mõnele eurokupüürile, kui neid peaks uuendatama.
    Sillaprojekti pole Äripäeva teada päevakorrast maha võetud, kuid asi on ilmselgelt soikunud mingitesse protseduuridesse, olgu nendeks tasuvus-, keskkonna- või mingid muud uuringud. Sestap - sillaprojektiga täiskäik edasi!
    Vastuväide silla kui sadama pikenduse ehitusele on asjaolu, et sadam, olles küll iseenesest kallis objekt, on siiski suurusjärgu võrra odavam kui sild. Seega tuleks justkui välja nii, et väiksema investeeringu õigustamiseks peab tegema teise ja veelgi suurema investeeringu.
    Ent sild teeks kogu aeg ka oma "põhitööd", milleks on garanteerida ühendust mandri ja Saaremaa vahel. Vjatšeslav Leedo parvlaevad teevad küll usinasti oma sõite, kuid rajuilma vastu nad ikkagi ei saa ja aeg-ajalt ühendus katkeb.
    Ka tekivad näiteks suvel autodest pikad järjekorrad. Sild aitaks ka mandri poolt rahvast juurde tuua, millest saaks kasu Saare- ja Muhumaa ettevõtlus.
    Võib-olla on sadam töötanud sedavõrd lühikest aega, vähem kui aasta, nii et oivalisi majandustulemusi on veel vara nõuda.
    Võib siiski prognoosida, et ilma kaubaveota ja üksnes saarega isoleeritud reisisadamal on väga raske oma käivet juba hommepäev tõsta.
    Hüdroloogiaspetsialisti Uno Liivi sõnul blokeerisid kaubasadamaks arendamise võimaluse rohelised juba eos. Samas ainult reisisadama staatus tähendab sõltumist kruiisilaevade külastustest.
    Viimane omakorda nõuab liinilepingute sõlmimist. See ei käi kähku, samuti puudus Tallinna Sadamal Liivi sõnul kindlus roheliste käitumise suhtes - aasta-paar tagasi.
    Sadam koos sillaga on see koht, kus on paslik tsiteerida arengustsenaariumi, et üks pluss ühe summa on suurem kui kaks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Madiberk ja Palm hakkavad koos kaitsetööstuse äri ajama
Skeletoni juht Taavi Madiberk lõi koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies ja nendega ühines pärast tegevteenistusest lahkumist kindralmajor Veiko-Vello Palm.
Skeletoni juht Taavi Madiberk lõi koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies ja nendega ühines pärast tegevteenistusest lahkumist kindralmajor Veiko-Vello Palm.