Teisipäev 21. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tarkvara ja riistvara ei pea firma kapis seisma

Lemmi Kann 21. november 2006, 00:00

Kui ettevõttel pole soovi infotehnoloogia tarvis spetsiaalset meeskonda pidada ning infrastruktuuri luua, on võimalik kogu majandustarkvara ning isegi selle majutus teenusena sisse osta. Ettevõtted saavad tegevuse lihtsustamiseks enamiku asju teenusena sisse osta.

Miks astusite tavaliselt rajalt kõrvale?

Arvuti peab tegema töö lihtsamaks. Meie eesmärk ei olnud uuele tarkvarale üle minna, tahtsime vaid muuta nii töötajate kui ka klientide elu kergemaks.

Praegu kasutame Gate Communicationsi loodud äritarkvara Directo, mis on vastavalt meie vajadustele kohandatud ja mida saab pidevalt täiendada.

See programm on nagu Tallinna linn - ei saa kunagi päris valmis. Kui tekib uus vajadus, kirjeldame seda Directo tootjale, kes pakub seepeale välja lahenduse.

Directo on meie jaoks ideaalne, siiani oleme peaaegu kõigile oma vajadustele vastused leidnud. Paljud tarkvara valmispaketid ehk n-ö karbitooted sisaldavad tüüpilisele ettevõttele mõeldud võimalusi, mis konkreetse ettevõtte vajadusi tegelikult ei rahulda.

Kuidas te Directoga töötate?

Directo puhul on tegemist veebipõhise programmiga. Iga töötaja logib ennast veebikeskkonna kaudu sisse. Kõige lihtsam võrdlus on ehk internetipank - logid oma keskkonda sisse, seal on postkast, arved, väljavõtete tegemise võimalus jms. Igal töötajal on oma ligipääsukoodid.

Siit ilmnebki esimene pluss - me saime oma serverist lahti. Enam ei pea me muretsema varukoopiate ja ligipääsuvõimaluste pärast - seda teevad teenusepakkujad.

Kuidas programmi kasutamine välja näeb?

Meil on igas poes oma ladu, lisaks veel kaks suurt ladu Tallinnas. Programmis näeb kenasti ära, mis tooteid kus ladudes parajasti on. Samuti näeme konkreetse kaubaartikli ajalugu - millal see sisse tuli, millal välja läks. Kaupade liikumine on jälgitav kuni müügiprotsessi lõpuni.

Meie põhiline töövahend on tellimuste moodul. Mooduli jaotusi saab reastada vastavalt vajadusele kas kuupäeva, tellimuse numbri, kauba lähetuskuupäeva, arve väljastamise, kliendi nime või makse laekumise järgi.

Väga huvitav on aga ostusoovitusmoodul. Nimelt soovitab programm, millist kaupa kui palju peaks sisse ostma, lähtudes meile esitatud tellimuste arvust. Kui tellimusi tuleb juurde, koostab programm ostusoovituse, kui palju tuleb midagi lisaks osta.

Millised on sellise lahenduse riskid?

Kuna lahendus vajab töötamiseks internetti, on õrnaks kohaks ühenduse kiirus ja töökindlus. Kui võrguliikluses on takistusi, meie töö aeglustub.

Meil on mitu kauplust, seetõttu peab serveritele ligipääs olema väga hea ning andmevahetus kiire.

Me analüüsisime riski ja leidsime, et oht on piisavalt väike. Sama tõenäoliselt võib probleeme esineda serverites, kui tekib näiteks mingi tarkvara või riistvara tõrge.

Kui kaua on lahendus kasutusel olnud?

Programmi võtsime kasutusele detsembris, kiirel ajal enne aasta lõppu. Üleminekuaeg kestis umbes kaks nädalat. Peame kiitma Directo inimesi, kes tegelesid meiega väga intensiivselt, et protsess toimuks kiirelt ja valutult.

Nemad tegid ka andmetöötluse vanast programmist uude üleminekuks ning koolitasid meie inimesed välja. Selleks kasutasime alguses prooviversiooni, milles sai toiminguid matkida.

Samuti pakub Directo kliendituge.

Kuidas on see lahendus ennast õigustanud?

Vanas programmis, Hansaraamas võtsid asjad rohkem aega. Näiteks pidime iga artikli kontrollimisel sõna otseses mõttes näpuga järge ajama.

Nüüd on kõik tunduvalt lihtsam. Aeg-ajalt peab ikkagi ka ise jälgima, sest arvuti on ikkagi arvuti ega mõtle ise, vaid täidab neid käske, mis inimesed talle annavad, kuid olukord on tunduvalt paranenud.

Küsime tihti töötajatelt tagasisidet ja kui tekib probleeme või uusi vajadusi, arutame need läbi ning esitame Directole tellimuse programmi täiendamiseks.

Püüame hõlbustada sellist tööd, mis otseselt tulu ei too - nagu andmete töötlemine -, et säästa tööaega ja suunata ressursid kliendisuhtlusele, mis on kõige tähtsam.

Kuidas on kõiki neid tegevusi võimalik jälgida?

Kui näiteks tekib mingi tõrge, saab välja võtta konkreetse kuupäeva ja leida, kas tegu oli inimliku eksitusega või oli viga programmis. Seda tuleb küll harva ette, aga logi jälgimise võimalused peavad olema.

Oluline on, et iga töötaja kohta tekiks kasutuslogi selle kohta, mida keegi on teinud.

Samuti hea lisa on ABC-analüüsi moodul. Selle abil saab jälgida, kas ja kuidas on konkreetsed kaubaartiklid liikunud, ning teha sellest järeldusi.

Kuidas toimub e-suhtlus klientidega?

Uue lahendusena saavad ärikliendid meie süsteemis ise tellimusi koostada. Tegemist on eraldi serveris asuva kodulehega, mis on mõeldud meie edasimüüjatele. Klient saab otsida toodet, vaadata toote hinda ja koostada tellimusi.

Tellimuse koostamiseks tuleb vaid täita väljad, saata tellimus ning samal hetkel muutub see meie süsteemis nähtavaks ja saame vastavalt tegutseda.

Lisaks saab klient vaadata oma eelmisi tellimusi ja arveid, seda, mis tooted tal veel saada on, mis arved tasuda jms. Ärilehe keskkonna koostas meile Mikare Baltic ja lõi ka vastava liidese.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:23
Otsi:

Ava täpsem otsing