Pühapäev 26. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Putini kontrolli all olev Gazprom ostab Venemaa suurima ajalehe

Annika Matson 21. november 2006, 22:59

Vene gaasihiid Gazprom omandab järgmise
aasta alguseks tabloidi Komsomolskaja Pravda, mis on Venemaa suurima
lugejaskonnaga väljaanne, vahendab ETV24.

Gazprom laiendab seega veelgi oma meediaimpeeriumi, kuhu kuuluvad juba Venemaa suurim eratelekanal NTV ja mõjukas ajaleht Izvestija.

Gazprom-Media juht Nikolai Senkevitš ütles, et tehing loodetakse ellu viia aasta lõpuks, kuid ilmselt saab see teoks alles järgmise aasta jaanuaris.

Komsomolskaja Pravdal on uuringute kohaselt 2,1 miljonit lugejat päevas ja see on olnud oma poliitikakajastustes president Vladimir Putini suhtes lojaalne. Ajalehte omab praegu Prof-Media, mis kuulub finants- ja pangandusgruppi Interros. Viimane on omakorda miljardäridest metalliärimeeste Mihhail Prohhorovi ja Vladimir Potanini kontrolli all.

Vene riik omab Gazpromis enamusosalust ja seda juhib Putini liitlane Aleksei Miller. Kremli kriitikute hinnangul piirab Putini administratsioon meediavabadust, viies suuremaid ajalehti ja telekanaleid riigiettevõtete kontrolli alla.

Analüütikute hinnangul karmistatakse riigi kontrolli meediaväljaannete üle 2008. aasta presidendivalimiste eel, millega lõpeb president Putini teine ametiaeg ja selgub tema järeltulija.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. November 2006, 22:59
Otsi:

Ava täpsem otsing