Viirusetõrje teenus sobib mugavale ettevõttele

Avo Savisto 23. november 2006, 00:00

Valik, kas osta viirusetõrje tarkvara karbitootena või palgata keegi oma arvutite eest hoolitsema, sõltub ettevõtte IT-pädevusest.

Mõlemal võimalusel on oma plussid ja miinused. Ettevõtetel ja organisatsioonidel tasub lähtuvalt oma arvutipargi suurusest ning IT-alase kompetentsi olemasolust kaaluda endale sobivamat lahendust.

Ettevõttes, kus IT-tugiisikud on piisavalt pädevad, võib piirduda infoturbe tarkvara litsentsi ostuga. Ühekordne investeering aastas jääb näiteks kümne arvutiga kasutajale 10 000 krooni piirimaile ning IT-spetsialist peab ise jälgima versiooniuuenduste toimimist.

Tõsi, enamik uuendusi installeerib end automaatselt. Kuid alati võib tekkida olukordi, kus kellegi arvutis kas kogemata või teadlikult jäetakse uuendused tegemata ning uks uutele pahalastele jäetakse valla. Samuti jäävad litsentsi ostnutel saamata regulaarsed turvaraportid, millest oleks näha viiruste levik ning rünnete hulk.

Tänane reaalsus on, et enamik organisatsioone ja ettevõtteid eelistab kasutada turvatarkvara litsentsi alusel. Isegi siis, kui oma organisatsioonis IT-spetsialist puudub. Kokkuvõttes võib öelda, et litsentsi ost on õigustatud valik neile, kel on piisavalt kompetentsi ja huvi turvaküsimusega aktiivselt tegeleda.

Teenuse puhul ei tule litsentsi osta ja kõik kasutamisõigused tagatakse teenusepartneri kaudu. Esialgne investeering infoturbe kasutamiseks on minimaalne, igakuised teenusemakse jäävad kümne arvutiga kasutajale 1000 krooni piirimaile kuus.

Teenus on soodsam just väiksema arvutipargiga organisatsioonidele, kes maksavad infoturbe eest tegeliku kasutuse järgi. Teenust ei pea ostma terveks aastaks, seda võib soovi korral tellida ka kolmeks kuuks.

Teenuse puhul jäävad kõik toote juurutamise ja uuendamisega seotud tegevused teenuseosutaja kanda.

Ettevõtted, kes niikuinii kasutavad oma serverite, arvutipargi ja võrkude haldamiseks IT-tugiteenuseid, saavad infoturbeteenuse lisada ühtsesse paketti tavapärasest veelgi soodsamalt. Perioodilise teenuse puhul saab klient lepingu kehtivuse ajal ka kõik uued tooted - täiendava litsentsi eest pole vaja maksta.

Kokkuvõtteks sobib teenus ettevõtetele ning organisatsioonidele, kes ei soovi kulutada oma aega ning tööjõudu IT spetsiifilistele küsimustele.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing