Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müüjad jõuluajal ei maga
Kaubanduskeskustes on taas puhkenud jõuluralli. See tähendab üht suurt kingibuumi.
Tallinna Kaubamaja ASi turundusosakonna juhataja Anne-Liis Ostrov on täheldanud, et kodu kaunistamine on nihkunud järjest varasemaks: "Kodu ehitakse juba esimeseks advendiks korralikult ära, detsembri keskpaigaks on kaunistuste valikust väga paljud trendikamad ehted päris otsas."
Enam ei piirduta kodu kaunistamisel punase ja rohelise värvi ning päkapikkude või kuulikestega: "Päris palju eelistatakse julgemaid trendikamaid ehteid - minnakse kaasa jõulukaunistuste moega,"räägib ta.
Jõulukingituste ostmine jääb aga endiselt paljudel viimasele hetkele. Ostrovi sõnul on kõige kiiremad päevad alati 22. ning 23. detsember. "Nii et ikka ja jälle tasub korrata: mida varem kingiostmise peale mõelda, seda vähem kulub aega ja närve," arutleb ta.
Kaubamajast ostetud jõulukingid on Ostrovi hinnangul läinud emotsionaalsemaks. Kui varem osteti rohkem praktilisi asju, siis nüüd on populaarseks saanud näiteks ehted, kellad ja pesu. Samuti on hakatud enam eelistama tuntud kaubamärke ja kvaliteeti.
Ostrov räägib, et Kaubamajja tullakse sageli ostma kingitust just siis, kui otsest ideed ei ole. Seepärast küsitakse tihti nõu ka klienditeenindajalt. "Julgemalt teevad seda mehed - ilmselt on nende jaoks kinkide tegemine suurem peavalu. Ja loomulikult ongi raske õiges suuruses pesu ilma kõrvalise abita üles leida. Üksi on keeruline valida viie parfüümi vahel, mis pärast teistkordset nuusutamist lõhnavad kõik ühtemoodi," räägib ta.
Kõige populaarsemad osakonnad on jõulude ajal Kodumaailm, Ilumaailm ja Lastemaailm. Juba aastaid on Kaubamajas olnud kingihittideks parfüümid, mänguasjad (viimastel aastatel eriti koguperemängud), raamatud ning kodupidamistarbed (potid, pannid jms). Kogu detsembrikuu on absoluutseks müügihitiks ka küünlad.
Ka kinkekaarte ostetakse järjest rohkem, räägib Ostrov: "Kuigi kõige rohkem müüakse ikka 100krooniseid kinkekaarte, siis eelmiste jõulude põhjal võib öelda, et kõige suurema müügihüppe tegid just kõrgeimate nominaalidega kaardid - 1000kroonised ning 500kroonised." Firmadki ostavad kinkekaarte töötajatele jõulupakkidesse.
Stockmann ASi turundusjuhi Krista Luhaste arvates teavad inimesed järjest sagedamini, mida nad kinkida tahavad. Seepärast on kliendid muutunud ka valivamaks ja nõudlikumaks. Müüjatelt küsitakse sageli nõu vaid valikuvõimaluste osas või oodatakse toetust lõpliku otsuse tegemisel, palju ostetakse ka kinkekaarte. "Stockmanni klientide lemmikuks jõulude eel on kosmeetikaosakond," räägib Luhaste.
Peamiselt ostetakse nii parfüüme kui ka tootjate endi pakendatud kinkepakke. Spetsiaalseid kinkekorve teeb ka Stockmanni toiduosakond ning neidki valitakse kinkimiseks sageli. Kiireim kingiostuaeg on jõulueelne nädal.
Autor: Liina Raudik