Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äri vanapaberiga vähendab tühjade konteinerite vedu

    Hiina kui maailma suurima vanapaberi sissevedaja arvele langeb tänavu pool kogu globaalsest vanapaberi impordist. Vanapaberist on saanud kaubaartikkel, mis aitab vähendada Hiinasse tagasisaadetavate tühjade konteinerite arvu.
    Taaskasutatava vanapaberi turg kasvab maailmas iga aastaga, kusjuures vanapaberi vedamisel, nagu paljude teistegi kaupade puhul, kasutatakse merekonteinereid. Maailma ühes suuremas kaubavahetuses USA ja Hiina vahel (eelmisel aastal 211,63 miljardit USA dollarit) on tähtis osa USA vanapaberi ekspordil. Kuna Hiina on USA-le suurtarnijaks mööbli, mänguasjade, riiete, elektroonika, jalatsite jm kaupade osas ja enamik kaupasid transporditakse kahe riigi vahel merekonteinerites, on oluline, et Hiinast USAsse saadetud kaupadega täidetud merekonteinerid ei transporditaks Hiina tagasi tühjadena.
    Sarnased probleemid on Hiinal ka Euroopa ning Venemaa sadamatega. Venemaa ja Hiina on seadnud eesmärgiks kasvatada kaubavahetust alates 2004. aastast kuue aasta jooksul 29 miljardilt 80 miljardi USA dollarini. Tänu üha laienevale kaubavahetusele Hiina ja Venemaa vahel ning uute konteinersadamate puudumisele Venemaal ning vajadusega varustada konteinerkaupadega teisi suuri Venemaa regioone (näiteks Nižni Novgorod, Kaasan) lisaks Moskvale ning Peterburile, on Tallinna Sadamal võimalus saada Hiinast Venemaale saadetavate konteineritevoogude teenindajaks.
    Projekti realiseerimist toetab taaskasutatavate materjalide tehase loomine sadamasse, mille tulemusena väheneks Hiinasse tagastatavate tühjade konteinerite arv. See eeldab suuremahulist vanapaberi kogumist, sorteerimist ja pakendamist.
    Võttes aluseks Soomes ühe inimese kohta taastoodetava vanapaberi koguse ning arvestades vastava koguse Eesti, Läti ja Leedu ühisturule, saame potentsiaalseks taaskasutatava vanapaberi turumahuks 1,2 miljonit tonni aastas. Arvestades, et ühte merekonteinerisse mahub keskmiselt 18,7 tonni vanapaberit, saame võimalikuks turumahuks 64 000 merekonteinerit aastas. Selline konteineritevoog rõõmustaks iga Euroopa sadamat, sest mullu saadeti 41% merekonteineritest Euroopast Aasiasse tagasi tühjadena.
    Eestis leidub ettevõtteid, kes omavad kogemust ja oskusteavet, et käivitada taaskasutatavate materjalide tehas koos vanapaberi kogumisega. Taaskasutatavate materjalide tehas teenindaks Eestist, Lätist ja Leedust kohutavat vanapaberimahtu ning töötleks seda ümber taaskasutatavaks vanapaberiks.
    Sellise tehase käivitamise järel on Eestil võimalik kaasata täiendavaid transiitkonteineritevooge Hiinast riigi omanduses olevasse suurimasse sadamasse - ASi Tallinna Sadam. See võimaldab luua täiendavaid konteinervedusid toetavaid ning lisaväärtusi loovaid terminale ning loob lisamahte raudteevedudele ja kogu transiidile.
    Hiina rikkaim inimene on vanapaberi töötlemisega tegeleva firma Nine Dragons Paper Holdings Ltd kaasomanik Zhang Yin.
    Naise rikkuse allikas on äriidee, mille kohaselt ta tegeleb USAst ja Euroopast makulatuuri ostmise ning selle Hiina paberitööstuse tarbeks ümbertöötlemisega, kirjutas SL Õhtuleht eelmisel nädalal.
    Zhang Yini varandust hinnatakse 41 miljardi kroonile. Tähelepanuväärne on, et eelmisel aastal oli tal vara kokku kõigest 4,5 miljardi krooni väärtuses. Kiire tõusu tagas Hongkongi börs, kus Dragons Paperi aktsiad on noteeritud.
    Autor: Andres Tolli
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.