Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendid vaatavad pigem kvaliteeti kui madalat hinda
KPMG Baltics ASi juht Andris Jegers tunnistab, et Eesti turg on audiitorifirmade vahel ära jagatud ja lõviosa on viie suurema rahvusvahelise audiitorifirma käes.
KPMG Balticsi kliendid on peamiselt Baltimaades tegutsevad välisosalusega ettevõtted, kes hindavad eelkõige kvaliteeti ja pikaajalist koostööd. "Eesti firmad arenevad kiiresti ja kliendid vaatavad üha enam, et teenus oleks kvaliteetne. Aeg, mil osteti ainult odavuse järgi ja valdavalt taheti lihtsalt audiitori järeldusotsust, on läbi saamas," väidab Jegers.
Audiitorifirma püsib usaldusel, sest nõustamist tellitakse sageli just tunnustatud konsultantidelt. Kogemus, elutarkus ja juurdepääs rahvusvahelisele kompetentsile on audiitori ja konsultandi peamine vara, seetõttu pööratakse KPMGs suurt tähelepanu töötajate koolitamisele, rahvusvahelisele koostööle ja motiveeriva töökeskkonna hoidmisele.
Audiitoriks õppimine võtab suhtelist kaua aega. "Võtame tööle lõpetajaid otse ülikoolist, kes pärast kolmeaastast praktikat saavad sooritada eksami. Eksam on ehk liigagi raske ja selle teevad ära hetkel vähesed, mistõttu on Eestis peagi tekkimas vannutatud audiitorite nappus," tunnistab Jegers.
Audiitori elukutse eeldab suurt töökust ja tahet omandada uusi teadmisi.