Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevapileti kütuselisaga proovitakse oma kulusid kompenseerida

    ASi Tallink Group finantsdirektori Janek Stalmeistri sõnul tekkis kütuselisa piletitele alles aasta pärast kütusehinna tõusu ning jooksvalt seda muudetud ei ole. "Nagu iga hinnapoliitika puhul, pannakse ka kütuselisa paika vastavalt tuludele ja kuludele," selgitab Stalmeister. "Kõik toimub kasumlikkuse järgi ja sõltub kütuse hinnast - kui palju on tarvis kulusid kompenseerida."
    Stalmeister märgib, et kui kütuse hinnad möödunud aastal tõusid, polnud kiirlaevandus ettevõttele sugugi kasumlik.
    "Käesoleval aastal kajastub lisamaks kõikide laevade piletihinnas ning ka sõiduautode hinnas." Stalmeister lisab, et praegu võivad kütusehinnad küll langenud olla, aga ei tea ju iial, millal nad jälle võivad tõusta. "Samuti võib kindlalt väita, et laevapiletite kütuselisa täiel määral kütusekulusid ei kata," kinnitab ta.
    Lindaliin ASi juhataja Enn Rohula ütleb, et kütuse hind on aegade jooksul tõusnud palju korda ning kütuselisa ei kompenseeri seda sugugi.
    "Eelarve pannakse paika vastavalt kütusekulule ning seda arvutatakse jooksva aasta järgi," märgib Rohula. "Kütus iseenesest on sealjuures ainult üks kuluartikkel - äärmiselt suured ja olulised kulud on ju ka sadamakulud, töötajate palgad jne." Kütuselisa oleneb Rohula hinnangul suurel määral laeva täituvusest. "Mida kõrgem see on, seda väiksema osa kuludest moodustab kütus," selgitab ta.
    Rohula toonitab, et keskmine kütuselisa suurus ilmneb aasta lõpuks, enne pole võimalik seda kuidagi ennustada.
    Viking Line Eesti OÜ juhataja Monika Ulla sõnul pole Viking Line kunagi piletihinnale kütuselisa juurde arvestanud. "Oleme kõik lisad arvestanud juba piletihinna sisse," ütleb ta. "Seni pole mingit plaani seda poliitikat ka muutma hakata."
    Eckerö Line Eesti filiaali juhataja Katrin Sirk-Aun kinnitab samuti, et reisijateveo poole peal pole neil laevapiletitele kunagi mingit kütuselisa rakendatud. "Eckeröl pole kavaski seda tegema hakata," lubab Sirk-Aun.
    "Küll aga kehtib meil kütuselisa kaubavedudele - see on nii olnud juba päris mitu aastat."
    Sirk-Aun selgitab, et kaubavedude kütuselisa arvutamisel jälgitakse kütuse turuhinda ning arvutatakse siis selle põhjal teatud koefitsient. "Selle täpset valemit ei oska mina kahjuks öelda, kuna selle paneb paika meie Soome emafirma," ütleb ta.
    Seega oleneb kaubavedude kütuselisa suurus Sirk-Auni sõnul kütuse kvaliteedist ning muidugi asjaolust, et tarnija dikteerib hinda.
    "Eelmise aastaga võrreldes on lisa tõusnud 80%," täiendab ta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.