Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õigused reklaamile sätesta lepingus

    Reklaamiagentuuri Imagine AD juht Margo Kütt märgib, et nemad on enamasti pannud lepingus koos klientidega paika kuuekuise perioodi, mil klient võib reklaami vastavalt lepingus märgitule kasutada.
    Kui reklaami soovitakse ka hiljem näidata, tuleb kokku leppida uued tingimused. Kui seda ei tehta, võib klient teoreetiliselt toimida reklaamiga oma äranägemise järgi.
    Küll aga ei tohi ta ühe agentuuri poolt välja töötatud kontseptsiooni viia teise agentuuri. Autoriõigus jääb Kütti sõnul alati agentuurile, seda klient endale ei saa.
    Kütt lisab, et seadus seda ei sätesta, kuid hea tava näeb ette, et kui töötatakse välja kampaania, sõlmitakse teatud perioodiks leping ka näitlejate liiduga.
    Kui reklaami kasutatakse hiljem, peaks ka reklaamis osalenud näitlejat taas tasustama. Seda umbes 50% ulatuses eelmisest tasust. Reklaamiagentuuri tasu ulatub 15%ni reklaamile kulunud eelarvest.
    "Selline tava on juurdunud mujal maailmas. Meil kasutavad õigust pigem suured agentuurid. Väiksemad, kes peavad turul võitlema iga sendi pärast, seda millegipärast seni enamasti rakendanud ei ole," möönab Kütt.
    Imagine'il oli hiljuti litsentsiõiguse teemal vaidlus maanteeametiga (MA), kes kuulutas välja konkursi helkurikampaania läbiviimiseks.
    Kuna konkursi korraldamisega jäädi hiljaks, otsustati kasutada eelmisel aastal Imagine'i poolt loodud helkurikampaania kontseptsiooni. MA ei suutnud mõista, miks peaks sel juhul ka Imagine tasustatud saama. Õnneks probleem lahenes.
    Kütt räägib, et ehkki kliendid ei ole sageli eeltoodud hea tavaga kursis, saavad agentuurid hakkama. Olulisem on, et näitlejad peaksid reklaami taasesituse eest tasustatud saama.
    "Seadus selliste olukordade kohta paraku midagi ei ütle. Seega jääb agentuuri ülesandeks kaitsta ka näitlejat," toob ta välja lünga reklaamiseaduses.
    Kent Raju agentuurist Kala Ruudus märgib, et nende tavades sellist reklaami eest topeltkoorimist ei ole. Kui klient reklaami tellib, antakse talle ka vabad käed seda edasi kasutada.
    SEB Eesti Ühispanga marketingi asedirektor Merike Kukk lausub, et SEB Ühispank sõlmib enne iga uue teleklipi tootmist oma reklaamiagentuuri ja teleklipi tootjaga kolmepoolse koostöölepingu. Lepingus pannakse paika reklaami kasutamise tingimused ja autoriõiguste kuulumine. "Tavaliselt ostame teleklipi õigused üheks aastaks ning seda kasutusõigusega näidata klippi ainult Eestis," tutvustab Kukk tavasid.
    Kui reklaami soovitakse kasutada pikemalt või väljaspool Eestit, makstakse juurde eelnevalt kokku lepitud summa.
    Kukk lisab, et loomulikult on soovi korral võimalik kohe lepingusse kirjutada, et toodetud klippi tahetakse kasutada pikemalt kui aasta.
    Seni pole aga seda võimalust kasutatud, kuna reklaamivajadused enamasti muutuvad aja jooksul, see omakorda tähendab, et pole mõtet nii-öelda igaks juhuks raha ette maksta.
    Jane Oblikas, Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president, Kontuuri tegevjuht
    Reklaami kasutusõiguste ülemineku sätestab agentuuri ja tellija vaheline leping. Kui see ei ole sätestatud raamlepingus, tehakse ühekordne litsentsileping, millega agentuur müüb näiteks teleklipi õigused tellijale teatud perioodiks ja territooriumil. Tavaliselt üheks aastaks, territooriumiks Eesti, Läti, Leedu.
    Kui tellija kasutab reklaami litsentsi tähtaja möödumisel, tuleb tal agentuurile litsentsitasu uuesti maksta. Suur osa litsentsitasust läheb filmi tootjale, kes maksab selle edasi muusika autoritele või näitlejatele vastavalt nende vahel sõlmitud lepingutele.
    Meie turg hakkab puberteedist välja jõudma ja kliendid aktsepteerivad üldjuhul litsentsitasude maksmist. Agentuuri roll on klienti õigeaegselt informeerida, litsentsitasu ja tingimused läbi rääkida ning kirja panna.
    Anu Uritam, Glimstedt Straus & Partnerite vandeadvokaat
    Seadusega on antud olukord reguleeritud lihtsalt. Kui reklaamiagentuur loob kampaania materjalid, peaks kliendiga kokku leppima ka kasutusõigustes.
    Kui selles kokku lepitud ei ole, on agentuur endiselt õiguste omanik ning klient peab sama materjali teistkordsel kasutamisel uuesti luba küsima.
    Praktikas on meie kliendid tihtipeale oskamatud ega pööra lepingutele tähelepanu.
    Kliendid peaksid koos tootega omandama ka kasutusõigused või vähemalt osa õigustest, aga tihtipeale lepingud selle kohta sätteid ei sisalda.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.