Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtted keskenduvad liialt tootmiskuludele

    Ostujuhtimisuuringu (EyeForProcurement, 2006) andmed näitavad seda, et hankekulud moodustavad keskmiselt 63,5% tootmis- ning 25% teenindusettevõtte kogukuludest. Kuid siiski kipub osa ettevõtted siiamaani liigselt keskenduma tootmisprotsesside kulude optimeerimisele. Tegelikult kaaluvad enamikus organisatsioonides sisendlogistika kulud tootmiskorralduse kulud mitu korda üle.
    Tegelike omamiskulude (TCO) määramise kontseptsioon pole logistikas ja eelkõige ostujuhtimises midagi uut. Tegemist on üpris tõhusa otsustamist toetava metoodikaga enamiku ettevõtete jaoks. TCO annab laia ülevaate organisatsioonisiseste ja -väliste kulude kohta, mis võimaldab kasvatada ettevõtte konkurentsivõimet.
    Traditsiooniliselt lähenetakse strateegilisele kulujuhtimisele finants- või raamatupidamislikust vaatevinklist. See on loogiline, kuna just need valdkonnad on ajalooliselt kuluartiklite kontrolli eest vastutanud. Tänapäeval analüüsitakse paljudes organisatsioonides kulusid rohkem tarneahela perspektiivist. Eelkõige puudutab see hanketegevust, ostujuhtimist ning varustamist ehk sisendlogistika valdkonda, mille operatsioonide taga peitub arvestatav hulk ettevõtte väljaminekutest.
    Tegelike omamiskulude määramise metoodika ei ole lihtsalt opereerimismudel, vaid mõnes mõttes terve filosoofia. Sarnaselt ABC tegevuspõhise kuluarvestusega aitab see konkreetse toote või teenuse hankimise puhul paremini tajuda ning analüüsida väga erinevaid väljaminekuid. TCO korral on tegemist strateegilise kulujuhtimise tähtsa ning kompleksse vahendiga, mis nõuab ostuspetsialistilt eelkõige täpset definitsiooni, millised kuluallikad on konkreetse toote ning teenuse omandamise, kasutamise ning edaspidise asenduse puhul määravad.
    TCOd kasutatakse tarnija valiku otsustamisprotsessi toetamisel. Traditsiooniliselt lähtutakse TCO-analüüsi tegemisel peamiselt kauba soetushinnast. Alternatiivseks lähenemiseks on tarnija kvalitatiivne hindamine spetsiaalsete maatriksite abil. Kuid ülalmainitud meetodite olulisemaks puuduseks on, et liiga tugeva hinnaküsimuse rõhutamise kõrval jäävad varju tarnija efektiivse toimimise ülejäänud aspektid, mis vahel põhjustavad ettevõtetele suuri sisemisi kulusid. Tegelike omamiskulude analüüs aitab paremini mõista nende tekkimist ja olemust.
    Erinevalt traditsioonilistest väljaminekute minimeerimis- ja optimeerimistehnikatest, mis on fokuseeritud üksnes sisemistele kuluallikatele, lähtuvad kõik TCO rakendused strateegilisest kulujuhtimisest. TCO võimaldab tuvastada hankeotsuse otsest ja kaudset mõju organisatsiooni kulustruktuurile.
    Vahel väidetakse, et TCO on ainult siis tõeliselt strateegiline, kui seda kasutatakse taktikalisel tasemel, et optimeerida protsesse kas üksiku organisatsooni või terve tarneahela tasemel nii, et on kaasatud firma sisemised ja väliseid kuluallikad. TCO-metoodika rakendamine annab võimaluse hinnata tarnija tõhusust, toodete või teenuste kvaliteeti terve toote elutsükli vältel.
    Kuid nagu märkis septembri lõpus toimunud ostujuhtimise konverentsil ettekandega esinenud ostupraktik Emöcke Sogenbits, ei eksisteeri ühtegi mudelit, mis kõikides olukordades sajaprotsendiliselt töötaks. Standardne TCO-mudel analüüsib hulka etteantud faktoreid. Unikaalset mudelit töötatakse välja parajasti siis, kui on arvestatud, millised kuluelemendid on konkreetse hanke juures kõige olulisemad.
    Autor: Sergei Slepuhhov
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.