Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kümme aastat hinnalangust
NBI Ekspeditsiooni juhatuse esimehe Peeter Pärna sõnul on odavnenud ennekõike osakoormate hinnad, kuna vedajate arv on aja jooksul mitmekordistunud.
"Kui vaadata aga täiskoormate hindu, siis seal sõltub kõik tingimustest, mida ja kuhu veetakse. Oluline osa on ka ajal, millal seda teha soovitakse. Seetõttu on praeguseid hindu tollastega võrrelda palju keerulisem, kuna puudub selge võrdlusmoment," selgitas Pärn.
Lisaks konkurentsile mõjutavad Pärna sõnul hindu teemaksud. Piiride kadumine on lühendanud tarneaegu, seega on langenud ka hinnad.
Samal seisukohal on ka DFDS Transpordi juhatuse esimees Jaan Lepp, kelle sõnul mõjutab olukorda peale eespool mainitu ka kaubavedude mahu kasv Saksamaa suunal.
IK Speditor Groupi tegevjuhi Lauri Hanni sõnul on jätkuv globaliseerumine isegi kasuks, kuna see sunnib konkurente leibu ühte kappi panema.
Tema sõnul saab määravaks lai teenuste valik ning hea partnerite võrk.
Parema ülevaate saamiseks veohindade muutustest viimase kümne aastaga Saksamaa suunal, võttis Äripäev neljalt firmalt pakkumised.
Tingimused võeti samad, mis kümmekond aastat tagasi Äripäeva transpordirubriigis välja pakutud olid. Pakkumine saadeti neljale ettevõttele.
Neljast firmast kaks andsid Äripäeva palvel ka orienteeruva teenusehinna.
Tasub meeles pidada, et hind kujuneb välja paljudest komponentidest, näiteks veo regulaarsusest või kauba iseloomust, maksetähtaegadest ja muudest tingimustest. Seetõttu ongi tabelis ligikaudsed hinnad.
Autor: ÄP