Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Logistikateo tiitel läks Lextransile
Finaali pääsenud tööde hulgast pakkusid Lextransi logistikateole kõige enam konkurentsi Smarten Logistics ning Baltic Logistics Systems Eesti.
Smarten Logistics avas suve hakul Harjumaal Assakul Baltimaade suurima logistikakeskuse, Baltic Logistics Systems Eesti investeeris uudsesse Long John sorteerimisliini, mis võimaldab märkimisväärselt aja- ning tööjõukuludelt kokku hoida.
Logistika aastakonverentsi korraldaja Illimar Pauli sõnul väärib võitja suurt tunnustust, tegu on eeskujuga, millest ka teised kohalikud veofirmad võiksid õppida.
"Esiteks on tegemist esmakordse juhtumiga, kus arvestatava mastaabiga uue kaubavoo Eestisse toomise initsiaatoriks on autoveofirma. Tööd saavad paljud, eelkõige sadamad, terminalioperaatorid, ekspedeerijad, auto- ja raudteevedajad. Lextrans on innovaatilise veofirma musternäide. Praegustes tingimustes ei ole enam ainult vedajana võimalik edukalt jätkata. Tuleb näha süsteeme terviklikumalt ja kujuneda ümber integreeritud logistikateenuste pakkujaks," ütles Paul.
2006. aasta juunis käivitas Lextrans/Autologistika OÜ esmakordselt Eesti kaudu uute sõiduautode transiidi Venemaale.
Esimeseks Eestisse toodud transiitautode margiks oli Ford. Autod saabuvad Paldiski Lõunasadamasse 700-2700 partiidena spetsiaalsete autolaevadega. Laadimis- ja hoiustamisteenuste osas tehakse koostööd John Nurmineni, Esteve, CFSi ja Sillamäe sadamaga. Eestist Venemaale veetakse uusi Fordi sõidukeid nii autotreilerite kui ka spetsiaalsete rongidega, mis on mõeldud sõiduautode transportimiseks.
2006. aasta seitsme kuuga Eestit läbivaks mahuks on 20 000 uut sõiduautot. Eestis loodav lisaväärtus hõlmab ahelat mereveo korraldamisest kuni lahtitollimiseni Venemaal. Põlvamaal registreeritud Lextrans OÜ on DaimlerChrysler Groupi toodangu ainuvedaja Soomest Venemaale.
Autor: ÄP