Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mitu sõidukijuhti on praegu firmas puudu ja kuidas olete püüdnud probleemi lahendada?
Praegu on autojuhte parasjagu, mis tähendab, et kõik autod on komplekteeritud ja juhtidega varustatud. Muidugi on perioode, kui puuduvad vahetusjuhid, mistõttu tuleb hoida väike juhtide reserv.
Umbes aasta-poolteist tagasi oli autojuhtide vahetumine sagedane, kuid praegu tundub kollektiiv olevat ühtne. Paistab, et inimesed klapivad omavahel ning on tööpostile pidama jäänud.
Tean, et praegusel ajal on tööjõuturul põud ning kui oleks vaja autojuhti, ei leiaks. Kuid oleme rahul, rahvusvaheliste kaubavedudega tegelevate firmade kaadrivoolavus näib palju suurem.
Autojuhtide puudus on tõsine probleem, meil on praegu puudu viis veokijuhti.
Oleme pannud meediaväljaannetesse, sh Äripäeva töökuulutustelehte vastavasisulisi kuulutusi ja kasutanud autojuhtide leidmiseks oma töötajate tutvusi.
Kõige enam vastukaja on tulnud vene rahvusest tööotsijate seast, kuid enamikul puudub võimalus ilma viisata Euroopa Liidus liikuda.
Kogemustega autojuhtide puudus on tekitanud firmadele tõsise palgasurve ja toonud kaasa olukorra, kus kasutatakse autojuhte, kellel on vähene või olematu kogemus rekkaga sõitmisel, peaasi et paberid oleks olemas.
Sellisest olukorrast tulenevad riskid peaks meid kõiki sügavalt mõtlema panema. Kui purjus juht on potentsiaalne kurjategija, siis kes on 40 000 kg kaaluva rekka roolis olev oskamatu juht? Tal on rohkem potentsiaali põhjustada raskemate tagajärgedega õnnetusi kui roolijoodikul.
Hansabuss kasvatas suvel ettevõtet 80% orgaaniliselt.
Muretsesime 23 bussi juurde ja selletõttu tekkis kohe suurem kriis bussijuhtidega. Vajasime 35 juhti juurde. Korraldasime värbamiskampaania, mis läks edukalt.
Praegu on olukord meie ettevõttes stabiilne, pakilist juhtide puudust pole. Siiski tuleb uuest aastast palku tõsta, et takistada bussijuhtide äraminemist, ning mõtlema peaks ka nende juhtide peale, kes on meie riigist üldse välisturule vedusid tegema lahkunud.
Palkade tõstmise puhul peab aga arvestama bussipileti u 15% hinnatõusuga.
Muidugi on autojuhid ka meie jaoks probleem, kuid hetkel on olukord selline: kõik 42 autot on mehitatud, kuid puudu on vahetusjuhtidest, keda oleks vaja kuus-seitse.
Probleemi lahendamiseks oleme firma kulul koolitanud C-klassi lube omavaid noori autojuhte E-klassi (õigus sõita järelhaagisega) kursustel, ka praegu on kaks noormeest kursustel. See on küll vaevaline, kuid parem kui võtta tööle jooksikuid.
Autor: ÄP