Toomas Annus: ajakirjandus peaks keskenduma sisule

Mariliis Pinn 29. november 2006, 10:09

Baltikumi ühe võimsama ehitusfirma Merko
nõukogu esimees Toomas Annus ütleb, et on tavaline tööinimene, kes läheb
hommikul tööle ja tuleb õhtul koju. Ja teeb avalduse, et puhkusele minna. Ainult
palk on veidi kõrgem, ja ta saab põhjendamatult palju meedias "vastu lõugu".

Annus ütles Ärilehele, et ajakirjandusel on suur roll, aga seda kasutatakse vales suunas. "Rohkem tuleks keskenduda sisule. Näiteks Tartu maantee ehitus - see oli jumala õige asi. Aga sellest tehti suur mõnitus. Minu arvates tuleks sõltumata erakonnast välja öelda, kui on normaalne asi. Ja miks tümitada Tartu maanteega Savisaart? Tegelikult olid seal mingid inimesed, kes pressisid linna käest oma kinnistute eest raha välja. Ning linn sai sellega 50 miljonit vastu pükse," selgitas ta Ärilehele.

Samamoodi nullis Annuse sõnul näiteks Äripäev omal ajal Merko ühinemise EMV-ga. "Iga päev ilmus lugu, et EMV on hea ja Merko on niru firma. EMV ei olnud suuteline jätkama, tehingu vahendajad teenisid kõvasti ja EMV aktsionärid pidid piskuga leppima."

Annus rääkis, et ka Ühispank müüdi tänu Äripäevale. "Lehed kirjutasid, et Ühispank läheb pankrotti. Kliendid võtsid raha välja, aga õnneks oli ostja kohe olemas. Samamoodi on Tallinkiga. Firma oli tellimas oma esimest suurt laeva. Romantika tellimiseks oli kõik juba valmis, kui ilmus kirjutis, et Tallink läheb pankrotti. Ja laevaehitust finantseerima pidanud pankade sündikaat lagunes ära. Tallink võttis Saksa pankadest laenu, kuna seal Eesti ajalehti ei loeta. Aga nad kaotasid aasta, terve Eesti kaotas aasta, enne kui saime oma esimese uue valge laeva, mis tähistab täiesti uut ajajärku selles äris. See viivitus maksab ettevõtjale väga palju raha ja tema vastutab, ajakirjandus mitte. Kes selliseid taustu teab, saab ehk ka rohkem aru, miks mõned inimesed või ettevõtted käituvad risti vastupidiselt ajakirjanduse soovitustele."

Annuse sõnul on ajakirjanikel Merkost vale ettekujutus. "Meie turuosa Eesti ehitusturu kogukäibest on vaid 6,8 protsenti. Ja see number on meie õnnetuseks viimastel aastatel langenud. Oleme hädas, et meist kogu aeg kirjutatakse, samas kui siin on tuhat ehitusettevõtet. Või teine näide: ettevõte on 16 aastat vana. Mitu objekti oleme Tallinna tellimusel selle aja jooksul ehitanud? Seitse! Aga kui ajalehti lugeda, jääb mulje, et muud ei teegi. Meie käibest on kogu tegevusaja jooksul linna tellimusi 1,4 protsenti. Iga tellija on küll tähtis, ent me ei sõltu ühest tellijast. 90 protsenti meie käibest moodustab oma kinnisvaraarendus või eratellijad."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. November 2006, 10:09
Otsi:

Ava täpsem otsing