Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus cee'd sõidab nagu siidi
KIA on pannud cee'dile vägagi suured panused - tohutu tehas Slovakkias ja suured müügiprognoosid. Selle autoga loodetakse purjetada otseteed eurooplase südamesse ning jätta sinna ja kahe kõrva vahele igaveseks märge nimega KIA.
Välimuselt on cee'd vägagi konservatiivne ja kui aus olla, siis mittemidagiütlev. Kui märgid maha kiskuda ja mööda tänavaid sõita, võib igaüks teda pigem praeguseks Corollaks pidada.
Miks Corolla ja cee'd välimuselt nii sarnased on, sai ka cee'di loojatelt päritud. Nemad seda loomulikult tahtlikuks teoks ei tunnistanud. Pigem nimetati kahe auto sarnast välimust tööõnnetuseks. Tegelikult pole ju tegemist hoopiski mitte õnnetusega, vaid hoopis hea asjaga, mida ka mehed ise tunnistasid, sest selline välimus on Euroopas juba äraproovitud variant. See töötab - ja veel kuidas! Seda enam, et Corolla luukpära kaob peagi turult, asendudes oma järeltulija Aurisega. Nii polegi konservatiivse maitsega eurooplasel muud varianti kui cee'd osta.
Esialgu vaid neljaukselisena müüdav auto on ka seest väga hästi lahendatud. Armatuurimaterjalid on kvaliteetsed ja pehmed, välistades kartuse, et see kahe kuu möödudes nagisema võiks hakata. Juhi istumisasend on mugav ja võimaldab ülevaadet kogu totrusest, mis ümberringi liikluses toimub. Jalaruumi on jäetud ka taga istujatele, nii et lisaks lastele saavad sinna täiskasvanudki ronida.
Esmalt proovitud 1,4-liitrine bensiinimootor peaks sobima rahuliku loomuga inimestele. Sama põhimõtet on praktiseeritud ka vedrustust tehes. Kindlasti pole siin mõeldud nende peale, kes oma autosid maanteel mõttetute kiirustega kiusavad.
Vedrustus on pehme ja mugav. Kipun arvama, et see töötab meie teedel vägagi hästi ja neere lahti ei põruta. Küll on teine lugu, kui selle autoga mõned äkilisemad liigutused teha - uimane vedrustus ei suvatsegi reageerida ja kere väntsub sinna-tänna. Võimsama mootoriga isenditel on kasutatud juba jäigemat vedrustust.
Auto suudab rahuldada ka äkilisema roolikäsitsemisega inimese soovid ja läheb ilma veidraid liigutusi tegemata sinna, kuhu rooliga näidatakse.
Nagu vedrustus, on ka 1,4-liitrine bensiinimootor rahuliku loomuga ja suurtel kiirustel ei tee ta peale karjumise midagi, kui parem jalg hooga põhja tallata. Võimsamad mootorid suudavad aga vägagi hästi kiirendada, kohati küll liigse lärmi saatel. Proovitud väike 1,6-liitrine diiselmootor suutis endale pandud keret igati asjalikult kaasa vedada. Kui valida võimsama bensiinimootori ja selle vahel, otsustaksin kindlasti diisli kasuks, mis töötab tõesti hästi ja seda madala kütusekulu juures.
KIA on cee'di väljalaskmisega loonud ka uue pretsedendi - esmakordselt antakse autole 7aastane 150 000 kilomeetrise läbisõiduga garantii.
Cee'di turule tuues saab KIA Euroopa autotootjaks, sest cee'd on disainitud Euroopas ja ka koostetehas ise asub Slovakkias, teatas KIA juhtkond pressikonverentsil õnnelikult.
2007. aastal loodetakse müüa 105 000 autot ja 2008. aastal juba 150 000 või rohkem.
Üllatava etteastega esines KIA Euroopa divisjoni juht, kes teatas, et uue auto juhitavusega soovitakse hakata vastu või olla lausa parem sellistest Euroopa autolegendidest nagu Ford Focus ja Volkswagen Golf.
Kui pärast 2005. aasta tugevat kasvu on KIA müügitulemused tänavu Eestis märksa tagasihoidlikumaks jäänud, siis järgmisel aastal oodatakse ka Eestis suurt müügikasvu, mis peaks toetuma juba cee'di loodetavale müügiedule.
Autopuudust siinsed müüjad ei karda, hoolimata sellest, et varem on eestlased uutele mudelitele suure hooga tormi jooksnud ning muutnud autojärjekorrad kohati enam kui aastapikkusteks.