Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Briti poed soovivad külma ilma
Kui ilmataat appi ei tule, võib Briti kaubamajade jõulumüük tänavu aia taha minna. Tavapärasest soojem ilm ei tekita ostjate seas veel jõulumeeleolu ega kutsu jõulupeoks kostüüme varuma.
Kuigi London on tavapärases jõulueelses säras ning kauplused meelitavad üksteist üle trumpavate vaateakendega inimesi ostma, annab tunda vähene motivatsioon.
Suurbritannia suurim kaubamajakett John Lewis kuulutas ülemöödunud nädalal, et jõuluhooaja alguse nelja päeva alusel otsustades tuleb käibe tänavune kasv nigelam kui mullu. Läinud aastal valitses õigel ajal külm ilm.
Börsil mitteolev 26 kaubamajast koosnev kett teatas, et seekord on käive kasvanud 3,5 protsenti, aasta varem oli kasv seevastu 7,3 protsenti.
Kuidas saada kunded ostma, kui parimal juhul seisatutakse vaateakende juures või jalutatakse poed läbi? Juba jõuluhooaja alguses alustati verise konkurentsiga - poodi üritatakse kundesid saada kauba allahindlustega.
Kui paljud kaubamajad rakendavad valikulist üksikute toodete allahindlust, siis Debenhams tahab pikki kassatšekilinte tekitavaid kundesid - ettevõte lubas kõigile 100 naela ületavatel ostudel 10 protsenti hinnast maha arvata.
John Lewise klienditeeninduse direktor Simon Flower ütles Bloombergile, et külmem ilm annaks rõivaste talvekollektsioonile soovitud käibekasvu.
Samas kasvas jõulupuu- ja muude kaunistuste müük 12 protsenti.
Olenemata kõrgetest intressidest ja taas tõusvast kütusehinnast ei jää jõulukingid ostmata. Küsimus on selles, kui palju ollakse tänavustel mammonapühadel valmis jõulukinkide peale kulutama.
Viimaseks positiivseks arenguks on brittidele kinnisvarahindade järjekordne tõus, mis ajab Bank of Englandil harja punaseks. Meeldib ju brittidele sarnaselt USA tarbijatega katta tulude puudujääki eluaseme tagatisel tarbimislaenu võttes.
Jaemüüjaid ja nende aktsiate ostjaid huvitab aga, kus sisseostud tehakse ja kes lisaks käibe kasvule ka kasumimarginaale hoida suudab. Käibekasvu saab teada samade poodide müüginäitajat jälgides, kuid praegusel ajal poleks jaemüüja aktsia omanikul patt visata pilk Londoni ilmaprognoosile - mida külmem ilm, seda parem.
Kas kaubatänaval on kundesid, võib vaadata Oxford Streetil asuvast veebikaamerast - kuid ärge laske end petta regulaarsete metroorongidega saabunud ajutistest inimvoogudest.