Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Standardlahendus tahab ettevõttega kohandamist
Ettevõtte üleminek digitaalsele infohaldusele on tihtilugu problemaatiline.
Tegelikult peab ettevõte päris täpselt teadma, millist lahendust talle vaja on. Tänapäeval on meeletus koguses kõikvõimalikke tarkvarapakkujaid, kelle vahel on raske teha valikut ning ettevõte peab samuti omavajadused ja võimalused hoolikalt läbi mõtlema. Oluline on tarkvara soetamisel teada, millised on ootused tarkvarale ja milleks seda kasutama hakatakse.
Ajad, mil infotehnoloogia surus aknast ja uksest sisse, on läbi, nüüd on see kohal. Digitaalsele kujule viiakse kõikvõimalikku informatsiooni, alustades töögraafikute koostamisest, lõpetades mis tahes kulutuste haldamisega.
Sõitude planeerimine on üks paljudest rakendustest, mis on juba pikalt saadav ja teostatav erinevate programmidega. Enamik neist on juba valmis ja nende muutmine ei ole enam aktuaalne. Ent reaalsus on ka see, iga ettevõte on omanäoline ning standardlahendused ei rahulda enam kõiki kasutajaid. Igal ettevõttel on välja kujunenud oma tööstiil ja vastavalt nendele ka vajadused lahendustele, mis rahuldaksid just selle ettevõtte vajadusi.
Leian, et ei ole kohatu paralleel autoga - kui auto väljub tehasest, siis tuleb sellel kõigepealt reguleerida istmeid, rooli, häälestada raadio jne. Sarnane lugu on ka tarkvaraga.
Standardlahendused katavad peamised vajadused, ent täisväärtuslikult saab programmi kasutada, kui see on peensusteni selgeks tehtud ja häälestatud ettevõttele sobivaks.
Autor: Olari Rätsep