Uus Peugeot kui déj?-vu

Kristo Kiviorg 05. detsember 2006, 00:00

Pariisi lähistel uue kolmanda põlvkonna Experdiga ringi sõites valdas mind tunne, et kusagil olen ma sellist interjööri ühes tarbesõidukis juba näinud.

Ei läinud kaua aega, kui tuluke pea kohal põlema läks - meenus Ford Transit Connect.

Tõsi küll, nendel sõidukitel on ka palju erinevusi.

Vahetult pärast proovisõite märkisin paberile neli märksõna. Need olid tuul, rool, nähtavus ning võimsus. Esmalt mootor.

Uut Experti (nagu ka Citro?n Jumpyt ja Fiat Scudot) saab endale valida kolme erineva mootoriga: 1,6 ning 2,0 HDI diisel ja 2,0 bensiinimootor. Siinkohal soovitaksin kindlasti valida kaheliitrine diisel, mis on saadaval nii 120- kui ka 136- hobujõulisena. 1,6-liitrine mootor kujuneb koormaga liiga lahjaks.

Kõik mootorid vastavad euro4 normidele.

Sarnaselt teiste kaubikutega on tuule suhtes väga tundlik ka Expert.

Enamgi veel, kas olid põhjuseks ilmastikutingimused, aga isiklikult pole kordagi kogenud, et vastu sõitvate veokite õhuvoolud sunnivad pärast tuulepahvakuga kokkupuudet rooliga sõidutrajektoori korrigeerima. See üllatas mõneti.

Juhi kohal sõites ei saanud nähtavuse üle kurta nii ette kui ka peeglitest tagasi vaadates, vahest A-piilarid olid tavalisest vaid kogukamad.

Kiidusõnu peaks lausuma tundliku rooli kohta, mis on käte vahel mõnus, seda saab neljas suunas reguleerida, mis teeb sobiva sõiduasendi leidmise lihtsamaks. Hea inimese ja sõiduki suhe kompenseerib ka mainitud tundlikkust tuule suhtes.

Samas on üllatav, et ära on unustatud selline lihtne asi nagu riidehoidja.

Vähemalt proovisõidul kasutada antud kaubikute puhul polnud üleriideid kusagile riputada.

Võiks öelda, et Experdi tegemisega läks PSA grupp kindla peale välja, seda just interjööri arvestades, kus Prantsuse friikartulite asemel kumab sealt läbi hoopis Saksa ordnung.

Võrreldes eelkäijaga, on lisandunud kaubaruumi. Sõltuvalt modifikatsioonist jääb kaubaruumi suurus 5-7 m3 vahele. Kandevõime ulatub 1200 kiloni.

Lisaks kaubikule sai proovitud ka kombi-varianti, mis peaks kõige paremini sobima väikeettevõtjale, kel vaja ka inimesi vedada.

5kohalises bussis saab vajadusel tagumise kolmese istmerea välja võtta ning nii kaubaruumi suurendada.

Kui rahvast rohkem, siis saab istmed kenasti tagasi panna. Ka juhil ja kõrvalistujal on kombi-variandis tunduvalt mõnusam olek.

Kui oleksin väikeettevõtja ning elu ei koosneks ainult kaubaveost, kaaluksin ostuks just kombi-versiooni.

Võrreldes mahtuniversaalidega, jäädakse alla küll tublisti mugavuses, see-eest on võimalik sõidukit kasutada erinevatel eesmärkidel.

Uuel tarbesõidukil on senises suuremat tähelepanu pööratud turvalisusele ning jooksvate kulude vähendamisele.

Hooldusintervall on vana Experdiga võrreldes kasvanud 10 000 kilomeetri võrra, ulatudes 30 000 kilomeetrini.

Prantslaste sõnul peaks uue masina hind jääma vanema Experdiga samasse suurusjärku.

Eestimaa tolmuga peaksid uued eksperdid kokku puutuma kõige varem jaanuaris. Demonstratsioonmasinad võivad kohale jõuda aga varem.

Ajakirjaniku reisikulud kattis AS Kommest Auto.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:28
Otsi:

Ava täpsem otsing