Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas kütus on tervisele ohtlik?
Tolueeni ehk metüülbenseeni lisatakse bensiinile selle oktaanarvu tõstmiseks ja mingi koguse tolueeni sisaldavad ilmselt kõik meil müüdavad bensiinid. Ükski standard aga ei määratle, kui suures koguses tohib oktaanarvu tõstvaid aineid kütusele lisada. Kütusefirmad hoiavad kiivalt saladuses, mida täpselt ja millistes kogustes lisaaineid nende müüdav bensiin sisaldab. Kohustuslikul toote ohutuskaardil seisab vaid märge, et aromaatseid süsivesinikke on bensiinis mitte üle 35%.
Nii mõnedki inimesed väidavad, et Soomes bensiini tankides tärkab mootoris justkui teine hingamine. Avalik saladus on, et paljud streetracing'u harrastajad lisavad tavalisele bensiinile sortsu (kuni 10%) tolueeni, et äkilisemat "tõmmet" kätte saada. Erinevalt tavakasutajast ei ole neile oluline mootori pikaajaline vastupidavus, vaid lühiajaline kiirendus. Sellise "kütusetuuningu" tagajärg on tõenäoliselt mootori lühem eluiga. Autoasjanduses kodus olevad inimesed kahtlustavad, et suurem osa siin müüdavast bensiinist segatakse kokku vene A 76 ja A 92 bensiinidest lihtsalt erinevaid lisaaineid kasutades.
Aga tühja neist hobujõududest ja mootoritest. Tõik on see, et tolueen on mürgine aine, mis on kahjulik nii keskkonnale kui ka inimesele, mõjudes eriti laastavalt lapseootel emade ja veel sündimata laste tervisele.