Kasvav Vichiunai ujutab turu pitsadega üle

Anne Oja 06. detsember 2006, 00:00

Vichiunai Nordicu juht Mauno Leppik rääkis: "Tellimusi on nii palju, et kliendid seisavad järjekorras, ei jõua toota." Võrreldes kuu varasemaga kasvas uue pitsatehase ehitusse ligi 80 miljonit krooni investeerinud Vichiunai Nordicu müük 30 tonni võrra.

Tehase tootmisvõimsus ulatub 5000-6000 tonnini aastas. Üles saab panna veel ühe pitsaliini ja ühe pannkoogiliini ning töö võib korraldada kolme vahetusse, selgitas Leppik. Et nii peatselt ka tehakse, viitab asjaolu, et pitsasöömine kasvab pidevalt.

Leppiku sõnul süüakse pitsasöömise edetabelit juhtivates Põhjala riikides juba praegu neli-viis korda rohkem pitsat kui Eestis.

Mullu müüs SI! Ja VICI kaubamärgi all toodangut turustav Baltimaade suurim pitsatehas 2,9 miljoni krooni eest pitsasid, pannkooke ning pelmeene. Vaatamata müügimahu hüppelisele kasvule sai mullu põhivarasse 57 miljonit krooni investeerinud ettevõte 9,3 miljonit krooni kahjumit.

"Kasumit me tänavu kahjuks ei teeni," kommenteeris Leppik, "arvan, et järgmisel aastal võime tibusid lugeda." Leppik ütles samas, et jääb tänavuse aasta käibeprognoosi võlgu. "Kõik sõltub müügist," põhjendas ta.

Pitsatehas annab tööd ligikaudu 80 inimesele. "Mingil juhul ei ei deklareeri me end odava tööjõuga ettevõtteks," rääkis Leppik. "Oleme üritanud käsitsitööd minimeerida." Samas vihjas Leppik, et eriti raske on leida meestöötajaid automaatliinidele.

"Kümne aasta jooksul on Eestis turule tulnud mitmeid ettevõtteid, meie turuosa pole sellest küll vähenenud," ütles Reinu Pizza juht Agur Lehis ja lisas, et neil on ennast Vichiunaiga raske võrrelda, kuna suure pitsatehase toodang ei sobi mikrolaineahjus soojendamiseks. Lehise hinnangul jääb pitsatarbimise kasv ka tulevikus 10 protsendi piiridesse, sest rahakoti paksenedes eelistatakse pitsa ostmise asemel lõunatada kohvikus.

ASi Hallik juht Heiki Hallik sõnas: "Valmistoitude turg kasvab kindlasti ja kordades. See turg ei saa kunagi täis, küsimus on, kes suudab parimat hinda pakkuda." Samas ei pidanud Hallik Vichiunai Nordicut konkurendiks, kuna Hagari kaubamärgi all tegutsev AS Hallik arendab ? la carte pitsade ning pitsarestoranide liini.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:28
Otsi:

Ava täpsem otsing