Andres Hunt: Tallinki potentsiaali pole mõistetud

06. detsember 2006, 15:21

Tallinki aktsia paigal püsimise üheks
põhjuseks on ilmselt see, et veel ei ole hoomatav käesoleval aastal läbi viidud
projektide tegelik potentsiaal, ütles Tallink Grupi juhatuse liige Andres
Hunt.

Järgneb intervjuu Andres Hundiga.

Kuidas esimest aastat börsil hindate?
Ettevõttete aktsiate avalike emissioonide eesmärgiks ei ole kunagi olnud spekulantidele kiire tulu tekitamine, vaid vahendite kaasamine ettevõtte pideva ning tugeva arengu ja kasvu toetamiseks, millega loomulikult kaasneb ka ettevõtte väärtuse tõus. Seda kõigi investorite jaoks. Eesmärgid, mida börsileminekuga planeeriti ellu viia said toetatud. Tänu väga suurele ja meilegi ootamatule investorite hulgale sai kahe emissiooniga kaasatud lõpuks planeeritust oluliselt suurem summa, umbes 240 miljonit eurot. See võimaldas plaane veelgi laiendada ning lülituda veelgi mahukamatesse projektidesse. Investeerimisotsuseid tehti aasta jooksul ligi miljardi euro eest. Nüüd on hea meel tõdeda, et tänu investorite usaldusele oleme saanud need ka täies mahus ellu viia. Tallinkist on saanud Läänemere regiooni juhtivaid laevandusettevõtteid, mis pärast Superfast liinide ning Silja Line`i ülevõtmist opereerib hetkel kokku koguni 21 alusega seitsmel erineval laevaliinil. Teatavasti on ehitamisel veel modernne kruiisilaev ning kaks uue põlvkonna kiiret kruiisilaeva, mis muudavad Tallinn-Helsingi liini laevaliikluse nägu tõenäoliselt sootuks.
Kõiki projekte on hoolimata nende äärmiselt suurtest mahtudest ning teatud huvigruppide vastuseisust saatnud edu.

Aktsia ei ole suutnud ootusi täita, kas arvate, et ettevõte on seetõttu usaldust kaotanud?
Jätkuvalt oleme seisukohal, et ettevõtte tegevusstrateegia avaldab jooksvalt positiivset mõju tulemustele ning selle tulevikupotentsiaal on veelgi suurem.
Kahtlemata on Eesti väikest turgu mõjutanud ebanormaalselt võimendatud infomüra, millel puudub seos ettevõtte äritegevusega ning samuti on investorite hulgast lahkunud äärmiselt kiiret tulu lootnud spekulandid. Samuti ei ole ilmselt veel hoomatav käesoleval aastal läbi viidud projektide tegelik potentsiaal ning pikaajalised arenguperspektiivid, kardetakse ka riske.

Milliste ootuste ja eesmärkidega käidi turneel USAs? Kuidas läks?
Huvi ettevõtte vastu on tuntud üle maailma. Suvel näiteks nimetas Saksa majandusväljaanne Wirtschaftsblatt Tallinki Ida-Euroopa börsiettevõtetest kõige atraktiivsemaks, mis näitab välismaailma tähelepanu ning huvi. Ajaressursside võimaldades püüame ka käia ettevõtet väljaspool Eestit potentsiaalsetele investoritele tutvustamas. Eesmärgiks on road-show`del tutvustada ettevõtet ning kaasata täiendavaid investoreid. Nagu kõik eelnevad, läks ka viimane USA turnee edukalt, mis ettevõtte näitajaid ning tegevusplaane arvestades on igati loogiline. Lisaks potentsiaalsetele investoritele kohtusime seal ka juba kaasatud investoritega, kellele esitleti majandustulemusi. Suhtumine oli väga positiivne ja professionaalne.

Kuidas investorite huvi üldiselt Tallinki vastu hindate?
Huvi on suur nii juba liitunud kui ka potentsiaalsete investorite poolt. Tallinki aktsia on Tallinna brsil üks suurema käibega ehk enimkaubeldud aktsiatest.

Kuidas kulgeb Silja Linei integreerimine, millal võiks öelda, et protsess on lõpule viidud?
Kahe niivõrd laiapõhjalise, erinevaid liine, laevu, kaldaoperatsioone ning viimasel ajal kõne alla tulnud kultuure koondava ettevõtte integreerimine on mahukas ning aeganõudev projekt. Kuna lisaks integreerimisele on eesmärgiks ka liituva poole efektiivistamine, valmistame kõiki aspekte väga põhjalikult ette. Samuti tuleb arvesse võtta, et samaaegselt on ettevõtte erinevad pooled pidevas arengus. Projekt liigub plaanipäraselt, kuid kuupäeva ja kellaaega kindlasti öelda veel ei saa.

Millised on suurimad valud ja võidud seoses taolise hiigellaienemisega?
Võiduks võiks kahtlemata nimetada võimalust vormida suure potentsiaaliga, kuid samas aastaid kahjumeid tootnud Silja Line´ist edukas ning kasumlik firma. Keerulisemate punktidena võib ehk väja tuua eelarvepoliitika.

Millised on peamised sihid ja eesmärgid järgmisel aastal (uued laevad, liinid, käibe-kasumi üldine suund)?
Kahtlemata on oluline jätkata alustatud projekte: tuua Tallinn-Helsingi liinile uue põlvkonna kiire reisilaev Star,
minna edasi Tallink Silja ühisettevõtte arendamisega, arendada Läti-Rootsi liini, jätkata 2008. aastaks kahe uue laeva ehitamist
ja täiustada reisijatele pakutavaid tooteid ning teenuseid.

Milliseks kujuneb teine börsiaasta võrreldes esimesega nii ettevõttele kui aktsiale? Kas aktsionärid võivad teiselt aastalt kokkuvõttes tõusu loota?
börsireeglite järgi me aktsiahinna üle spekuleerida ei tohi. Ettevõtte prognoositavaks käibeks tuleval aastal on 750 miljonit eurot, EBIDTA 180 miljonit eurot ning kasum aktsia kohta 0,54 eurot.

Ehk on veel midagi, mida tahaksite investoritele öelda?
Kindlasti soovib Tallink Grupp tänada kõiki investoreid koostöö eest, kelle abiga on juba ühe aastaga ellu viia niivõrd palju. Soovime kõigile ilusaid pühi ning loodame meeldivale koostööle ka uuel aastal.

Tallinki esimesest börsiaastast loe pikemalt homsest Äripäevast.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2006, 16:14
    Otsi:

    Ava täpsem otsing