Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Börsile pürgiv Eurochem avas Sillamäel terminali

    "Kaks ja pool aastat tagasi mõtlesime sellele, aasta tagasi alustasime ehitust ja nüüd avame," rõõmustas Eurochemi juhatuse liige Pavel Jakovlev, kes vastutab logistika ja hangete eest. "Me ei ole poliitikas, oleme vaid äris," ennetas Jakovlev küsimust, miks ehitati terminal Venemaaga kehvades suhetes olevasse Eestisse.
    Sellist sadamat ei olnud võimalik ehitada Peterburi lähedale Ust-Luugale, kus pinnas on soisem. Lisaks on Sillamäe Venemaale lähim Euroopa Liidu sadam. "Siia ehitada oli lihtsalt odavam," tõdes Jakovlev.
    "See näitab, et suhted Eesti ja Vene ärimeeste ning inimeste vahel on väga soojad," täiendas teda oma kõnes Sillamäe sadama juht Tiit Vähi, kes kutsus poliitikuid sellest õppust võtma.
    Tegelikult on terminali kaudu veetud kaupa katsetusloaga juba alates juulist ning Euroopa poole on terminali haldamiseks loodud ettevõtte Tankchemi juhi Vjatšeslav Spirini sõnul seilanud 16-18 laeva.
    Juba on plaanis suurendada võimsust järgmisel aastal 1,5 miljoni tonnini ja investeerida 6 miljonit eurot ehk ligi 94 miljonit krooni. Spirini sõnul käivad veel läbirääkimised tarnijatega toodete üle, kõneluste tulemusest sõltub, millise kaubagrupi jaoks laiendus ehitatakse.
    Praegu veetakse Sillamäe kaudu peamiselt metanooli, kuid lähiajal alustatakse ümber laadima ka teisi naftakeemiatooteid, nagu äädikhape, vinüülatsetaat, butüülatsetaat, tolueen ja monoetüleenglükool.
    Ida-Virumaa maavanem Ago Silde rõõmustas uue terminali avamise ja Sillamäe sadama arengu üle. Tema sõnul on tegemist kõige kiiremini areneva piirkonnaga Eestis. "Sillamäe on muutunud kiirlaevaks," ütles Silde, kelle sõnu kinnitas linnapea Ain Kiviorg, öeldes, et Sillamäe tööpuudus on vähenenud paari aastaga 1300 töötult mõnesajale.
    Keskkonnaminister Rein Randveri sõnul on terminali puhul tasakaalus nii majanduslikud kui ka keskkonna huvid, rahustades sellega kohalikke elanikke.
    Jakovlevi sõnul kulus kümnendik ehitusrahast just keskkonnanõuete täitmisele. Vähi selgitas, et uus sadam ja uus terminal on kindlasti kergem rajada keskkonnasõbralikuna. "Vana sadamat ja terminali on palju keerulisem ümber ehitada," lisas ta.
    Eurochem plaanib järgmise aasta kevadel aktsiate esmaemissiooni, mille abil soovib juhtkond rahastada uute kaaliumikaevanduste rajamist. Sellega soovitakse jõuda maailma juhtivaks mineraalväetiste tootjaks.
    Praegu kuulub Eurochem hinnanguliselt kolme Euroopa ning kümne maailma suurema keemiakontserni hulka. Kontserni koosseisu kuuluvad arvukad tooraine- ja mineraalväetise- jt ettevõtted, samuti transpordiüksused ning lai turustusvõrk nii Venemaal kui ka välismaal.
    Ettevõtte võimalik turuväärtus on Jakovlevi sõnul 3,5-4 miljardit dollarit.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.