Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Endel Sifi dilemma - müüa või mitte?

    Eestisse võib tekkida veel üks suuruselt Tallinkiga võrreldav ettevõte, kui Pakterminal võtab vastu E.O.S.-i liitumisettepaneku - koondumise tulemusena oleks ettevõtte varade maht hinnanguliselt neli miljardit krooni. E.O.S. on endaga juba ühendanud Trendgate'i ning lõpusirgel on Eurodeki liitmine. Seega tähendaks Pakterminali jah-sõna Venemaa ühe suurema transiidifirma (35% turust) Severstaltransi Eesti-huvile punkti panemist - Trendgate'i, Eurodeki ja Pakterminali liitmine oligi E.O.S-i suuromaniku eesmärk.
    Kõige kiirem, kuigi mitte kõige odavam viis konkurentidest lahtisaamiseks on need endaga liita või üles osta. Nii teebki E.O.S. Veel ühe monopoli teke väikeriigis ei ole just positiivne sündmus, kuid see ei hakka lihtinimeste elus märgatavat rolli mängima, sellist, nagu on näiteks Eesti Energial. Eesti majanduse seisukohalt oleks Pakterminali ja E.O.S.-i ühinemisel oluline tähendus. Lisaks sellele, et siiani on E.O.S.-i suuromaniku Severstaltransi tegevjuhi ja osaniku Andrei Filatovi kaudu Eestisse jõudnud investeeringuid 3 mld krooni eest.
    Severstaltrans tahab enda kätte saada olulisi transiidisõlmpunkte ja Eesti on üks selline teel läände. Venemaa saab peatselt WTO liikmeks, misjärel peab ta rakendama ühesuguseid tariife nii omamaa vedajatele kui ka välisriikide transiidifirmadele. Seega võivad Eesti kaudu liikuvad kütusetransiidi vood suureneda kordades.
    Eesti julgeolekuasjatundjad jälgivad toimuvat kindlasti tähelepanelikult - kui suureks julgeolekuriskiks riigile kujuneb vene kapitali pealetung. Teisalt paistab transiit olevat äri, kus selleta läbi ei saa.
    Pealegi kuulub Pakterminalist pool Hollandi börsifirmale Royal Vopak - nii et siin ei saa rääkida ainult vene kapitalist. Küll aga sellest, et väliskapital tõrjub omamaist selles äris kõrvale. Iseenesest nukker, kuid ebaoluline seik kahe transiidifirma ühinemise kõrval. Aga küllap üks põhjus, miks Pakterminali nõukogu esimees Endel Siff liitmisel pigem vastu on ning esimene E.O.S.-i pakkumine tagasi lükati. Põhjusi on muidki, nagu tänasest artiklist lugeda võib.
    Eesti ei peaks kartma vene või mis tahes väliskapitali, kuni mõni poliitik seda küsimust rahvuslikuks ei muuda - kuni see ei hakka mõjutama riigi poliitikat.
    Teades Keskerakonna omapäraseid suhteid äriga, manitseb tähelepanelikkusele majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaare soov anda eriliste teenete eest kodakondsus Andrei Filatovile. Senise käsi-peseb-kätt taktika jätkumine oleks transiidifirmade võimaliku ühinemise juures kõige ebameeldivam perspektiiv.
    Aga muidugi on firmade liitumine nende enda, täpsemalt - praegu Endel Sifi ja Pakterminali nõukogu asi.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.