Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaasakihutamine on mõttetu

    Teostasime katse kahe võrdse Renault Clioga. Üks auto läbis kokkulepitud distantsi järgides väga rangelt liikluseeskirja nõudeid. Teine auto mitte nii rangelt ehk sõitis üldise liiklusvooluga kaasa. Kiiremas autos olin mina ja teises oli Äripäeva kaasautor Richard Õunap.
    Põhja politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonna ülemkomissari Villu Vane sõnul ongi kurb tegelikkus selline, et üldine liiklusvool sõidab lubatust 20 km/h kiiremini.
    Vane nendib, et väikestele kiiruseületajatele eriti tähelepanu ei pöörata, pigem ikka suurematele. Küll on olnud reide, kus kõik rikkujad kinni peetakse.
    "Kihutamisel pole mõtet, sest erilist ajalist võitu ei saavutata," kommenteerib Vane Äripäeva testi.
    Sellest järeldusi tehes võib küsimuse alla seada autojuhtide prioriteedid. Ehkki päevas võidab vaid ligi liitri jagu bensiini, saab nädalas samal trajektooril säästa juba 7 liitrit, kuus umbkaudu 30, aastas tervelt 365. Praeguste hindade juures kulutaksime siis ju kütusele üle 4500 krooni.
    Eeskirju järgides säästame.
    Ardo, rikkus liiklusees
    kirjuKohe alguses rebisin kõva vahe sisse. Küll oli vahest piinlik aeglasemate autode vahel sõeluda. Sellise kiirema liiklemisega tuli üks asi näiteks Nõmmel Vabaduse puiesteel imehästi välja - rohelisest lainest pole lubatust kiiremini sõites haisugi. Ikka iga foori taga tuleb mõned sekundid passida enne, kui roheline süttib.
    Oleks ma siis üksi see tola olnud, kes ühest foorist teiseni lappas, ei, kogu autode rivi käitus selliselt. Lisaks pean nentima, et oli ka neid, kes minust kui postist mööda tuiskasid, kes ma kiirusega niigi liikluseeskirjade raamidesse ei mahtunud.
    Kui Tallinnas kohviku Pärnu juures olin enda arvates juba korraliku edu saavutanud, siis ootas mind kohe ees ummik, mis oli tingitud Trammipargi viaduktil tehtavatest remonttöödest. Äripäeva maja juures oli pärast kõnet Richardile selge, et olenemata sõelumisest oli mu edu vaid 100 meetrit. Vabal maal see muidugi kasvas, kuid ummikuga koos pole suurt vahet, kuidas kesklinna sõita.
    Richard, sõitis eeskirju järgides
    Sõita korralikult ja järgida täpselt kõiki LE reegleid oli üllatav. Esiteks tuiskasid väga paljud sõidukid mööda. Kuid järgmise või siis hiljemalt nelja-viie valgusfoori juures oli mitmetega taaskohtumine. Lisaks oli meeldiv, et sõites täpselt 50 km/h, põles väga paljudes foorides järjest lubav roheline tuli.
    Pidurdamisi ja samuti kiirendamisi oli oluliselt vähem. Kui sõita täpselt lubatud sõidukiirusega, siis ei ole pidevalt tarvis vahetada ka sõiduridasid. Juhul kui mõni traktor või rikkis buss ette ei jää, ei ole selleks mingit vajadust.
    Enamik sõidukitest möödus minust kiiresti. Vaid mõni üksik läbis osa teekonnast sama kiirusega. Loomulikult tuli ette vihaseid pilke mööduvate autojuhtide poolt, neile oli väga meeldiv tunne naeratada, taaskohtudes ülejärgmise foori taga.
    Nõuab suurt kannatust mitte ületada lubatud sõidukiirust, kuid tegelikult on sõidu lõppedes oluliselt rahulikum ja seega ka meeldivam tunne.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.