Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Treenijatel rohkem jõudu

Pille Rõivas 08. detsember 2006, 00:00

Ardo ja Marko on kuu jooksul treeningute tulemusena vähendanud rasvaprotsenti, mis tähendab rasvamassi vähenemist ilma lihaseid kaotamata.

Marko kehakaal on pisut tõusnud, kuid ülekaalu ei olnud palju ja treeningu eesmärk on lihasmassi lisada. See tähendab lihasmassi juurdekasvu umbes 1-1,5 kg võrra. Treener Ott Kiivikas hindab seda väga heaks arenguks.

Marko õlavarre ja rinnaümbermõõdud on suurenenud, mis annavad talle sportlikuma väljanägemise. Jõunäitajad on korralikult kasvanud esimese mõõtmisega võrreldes.

Ardo kehakaal on vähenenud kaks kilo. "See on normaalne tempo, kuid tema algkaaluga võiks see esimestel kuudel olla isegi pisut kiirem, umbes 3-4 kilo kuus," kommenteerib Kiivikas.

Oluline vähenemine on toimunud jalgades, lausa 4,5 cm. Kätele lisandunud 0,7 cm on hea tulemus. Rasvaprotsent on vähenenud 1,4 võrra. Sellise kaalukaotuse ja rasvaprotsendi vähenemise puhul on tegemist rasvast, mitte lihastest vabanemisega. Pärast kahekuulist treeningut on lamades surumise tulemus peaaegu kahekordistunud.

Ott Kiivikas koostas meestele uue treeningkava, mis näeb ette kava jaotamist kaheks: üla- ja alakeha treeninguteks.

Kavasse lisandub harjutusi ja muutub aeroobse treeningu iseloom. "Teeme rohkem intervall treeningut - tõstes pulsisagedust ja jättes treeningmahu ajaliselt tõstmata," selgitab Kiivikas.

Treeningkordi nädalas on neli. Ühel päeval treenitakse ülakeha, teisel alakeha.

Ardo Kalda
Sel kuul on mul olnud palju komandeeringuid, kus ei ole võimalik valida sobivat toitu. Saan valida vaid paljudest sobivaima. Pärast igat komandeeringut on see ka kaalutõusus tunda andnud, kuid juurde tulnud kaal kaob taas õigesti toitudes ja treenides juba paari-kolme päevaga.

Trennis käimine on muutnud mõnusaks rutiiniks - hea rahulik omaette tegutsemiseks. Jõudu on juurde tulnud ning jalad tuntavalt peenemaks muutnud. Pole end nii hästi tundnudki!

Marko Arakas
Kuna enne jõule on suurenenud töökoormus, olen siiski suutnud kinni pidada õigest toitumisest ja teha regulaarselt trenni. Reie ümbermõõdu vähenemine on küll üllatav, kuid ehk on asi selles, et sel kuul tegin vähem harjutusi jalgadele.

Usun, et tegelikult on ka vööümbermõõt pisut rohkem vähenenud, sest vahetult enne mõõtmist sõin ära ühe prae ja supi.

Uus treeningkava tähendab rohkem treeninguid, mis tuleb tööpäevadesse mahutada. Ühel päeval treenime ülakeha, teisel alakeha. Näis, kuidas jõulud mõjuvad. Tahaks ju süüa head ja paremat. Tuleb jälgida, mida ja kui palju süüa. Kui pärast jätkate õige toitumise ja treeninguga, ei ole hullu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:28
Otsi:

Ava täpsem otsing