Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Bond loobus Rolexist

Airi Ilisson 11. detsember 2006, 00:00

Brändid kuuluvad lahutamatult James Bondi imago juurde. Ian Flemingu raamatud kujutasid luurajat, kes suitsetab Dunhilli sigarette, joob Beefeater Gini martinisid ja kannab Rolex Oyster Perpetual Chronometerit.

Nagu selgub, on uue Bondi maitse muutunud. "Casino Royale'i" kangelane ei eelista enam Dom Pérignoni, vaid naudib nüüd hoopis Bollingeri. Finlandia Vodka vahetas ta uue lemmiku, Smirnoffi vastu.

Daily Telegraph kirjutab, et "Casino Royale" on võtnud tooteturunduse varasemast märksa eksklusiivsemalt ja põhjalikumalt ette.

Briti kuulsaima salaagendi maitset, ülikonna värvi ning auto marki dikteerib Eon Productions. Firmat juhib Albert Broccoli perekond. Eon kuulub Alberti tütrele Barbara Broccolile ja kasupojale Michael Wilsonile.

Barbara tundis filmi tegemise ajal iga sponsori vastu teravdatud huvi. Ta kirjutas näiteks isiklikke kirju Richard Bransonile, näitamaks poolehoidu Virgin Atlanticu vastu, ja aitas valida Turnbull & Asseril pidžaamat Mile.

Broccoli kasvas üles Bondi najal ja on varem rääkinud kartusest lõhkuda kallihinnalist pärandust. Seekord mõtles Broccoli ümber ja vabastas Bondi kõikvõimalikest teda ümbritsenud vidinatest.

"Pidime Bondi brändi ümber ehitama, et hoida teda värskena ja elus," ütles Eoni ärijuht Keith Snelgrove, kes vastutab tooteturunduse eest. "Tegime teadliku otsuse vähendada partnerite arvu. Tahtsime neid vähem ja rohkem fokusseeritult."

20 võtmebrändi kuivasid kokku kuuele: Sony Ericssoni telefonid, Omega kellad, Heinekeni õlu, Smirnoffi viin ja Ford - iseenesestmõistetavalt koos Aston Martiniga. Lisaks käputäis teisi brände, nagu näiteks Bollinger, Virgin, Turnbull & Asser.

Ent igaüks, kes krimpsutab nägu tüütu tootepaigutuse peale viimases Bondi filmis, mis andis sellele hüüdnime "Buy Another Day", peaks teadma: ka "Casino Royale" on jõhkralt kommertsfilm.

Snelgrove'i hinnangul on muutustega tehtud tark töö. Vähemasti ärilises võtmes kindlasti. Väidetavalt vähenes tootemüügitulu "Die Another Day" 45 miljonilt naelalt 30 miljonile. Eelarve arvatakse olevat muljetavaldav. Ainuüksi Ford toetas filmi väidetavalt 15 miljoni naelaga.

On selge, mis Eon saab - enam kui poole 60 miljoni naelasest eelarvest. Mis firmad vastu saavad? "See on parim tootereklaam, millest üldse võiks unistada," sõnab Ashton Martini turundusjuht Janette Green. "Turud, kes meist pole kunagi kuulnud, teavad järsku, et Aston Martini DB5 on "Goldfinger". Kuidas seda üldse saab mõõta? See on võimatu."

Ennustatakse, et "Casino Royale" kahekordistab "Die Another Day" piletitulu, 242 miljonit naela.

Võtmebrändid omavad samuti õiguse müüa Bondiga seotud tooteid, mille eest saab Eon kuninglikku tasu. Sony pakub sülearvuteid, digikaameraid ja mälupulki 007 logoga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing