Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air andis Berliini liinil loobumisvõidu

    "Otsus peatada lennud Berliini põhineb liini kommertsanalüüsil. Reisijate arv sellel liinil on kogu 2006. aasta jooksul pidevalt vähenenud nii Estonian Airil kui ka easyJetil," kommenteeris Estonian Airi juhatuse esimees Børge Thornbech.
    Liin on olnud kahjumis alates selle avamisest 2003. aasta augustis. Paraku näitas aeg, et Berliini liinil ei ole kasvupotentsiaali, mida Estonian Air sellelt eeldas pärast Berliini taassaamist Saksamaa pealinnaks, lisas Thornbech.
    Berliini liini avamise ajal Estonian Airi juhtinud Erki Urva (2000-2005) tõdes, et liin on kahjumlik, ning imestas, miks on sellel nii kaua üldsegi hinge sees hoitud. Tema soovitas sulgemist juba kaks aastat tagasi, ajal mil easyJet kannale astus.
    Odavlennufirma easyJet Berliini liini üle ei kurda ning ootab rõõmuga Estonian Airi kundede ülevõtmist. "Ma saan aru, et Eesti on liinist loobunud nõudluse vähenemise ja vähese reisijate arvu pärast. easyJet on aga liini toimimisega rahul ning me ei kavatse seda sulgeda," kommenteeris easyJeti pressiosakonna juht Samantha Day.
    Estraveli tegevjuht Anne Samlik kirjutas, et Estonian Airi lendude lõpetamine lubab easyJetil kindlasti oma lennusagedust tihendada ja paraku ka keskmist hinda tõsta.
    easyJeti liini populaarsust on suurendanud ka see, et nende liin on erinevalt Estonian Airi kahe punkti ühendusele olnud ka oluline vahemaandumispunkt.
    On ekslik arvata, nagu oleks easyJet just viimasel ajal kliente üle löönud.
    Tallinna-Berliini liini avamisest saadik 2004. aasta novembris on seda kasutanud kokku 160 000 inimest ning reisijate arv on stabiilne olnud, mingisugust märgatavat langus- ega tõusutrendi pole näha, sõnas Day.
    ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik peab liini sulgemise otsust ootamatuks. "See ei olnud plaaniline lähenemine, muidu oleks Estonian Air lennuplaane ka vastavalt kujundanud," kommenteeris Loik.
    Kui liini sulgemine oleks lähtunud hinnapoliitikast, siis oleks Estonian Air suletud liini asemel uue avanud, ütles Loik ja lisas, et see aasta pole Estonian Airile tehniliste võimaluste poolest just kõige parem olnud.
    "Neil on pargi planeerimisega halvasti läinud, pole ju mingi saladus, et nad on tükk aega üritanud uut lennukit tuua ning samal ajal peaaegu pool aastat kasutanud teise firma lennukit, mis on äärmiselt kallis," kommenteeris Urva.
    Thornbech aga eitab seost liini kinnipaneku ja lennukite puuduse vahel. "Kindlasti ei mõjutanud meie otsust ajutine lennukite vähesus," kirjutas Thornbech. Ta lisas, et praegu ei ole neil plaanis oma liinivõrku rohkem vähendada.
    Viimasel ajal on Estonian Airi tööd seganud ka ühe lennuki rivist väljas olek kokkupõrke tõttu hooldusmasinaga. See ning eelmisel nädalal toimunud nõukogu istung võisid saada Berliini liinile saatuslikuks.
    Berliinis elav ning Eestis filme tegemas käiv režissöör Katrin Laur on Estonian Airi otsuses väga pettunud. Tema kasutab liini kümmekond korda aastas.
    "See on kohutav. Kasutan seda liini väga tihti ning tean palju inimesi, kes seda samuti teevad. Näiteks Arvo Pärt koos abikaasaga," sõnas Laur.
    Aastakümneid Berliinis elanud Laur easyJetist eriti lugu ei pea, sest lennuk maandub Schönefeldi lennujaama, mille mugavus jätab soovida.
    "Schönefeld asub Ida-Saksamaa territooriumil, seal pole isegi eskalaatorit. Linna jõudmiseks tuleb ümber istuda või kalli taksoarvega arvestada. Sealt kesklinna jõudmine võtab vähemalt sama palju aega, kui lennuk lendab Tallinnast Berliini," ütles Laur.
    Ta lisas, et Tegeli lennujaama kasutades, kus maandub Estonian Air, võidab ta oluliselt ajas ning mugavuses.
    Lauri sõnul oli Estonian Airi Berliini liinil reisijaid piisavalt ning hinnad ei ole easyJeti omadega võrreldes oluliselt kõrgemad.
    Rein Loik, ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees
    Meie näeksime hea meelega, et Estonian Air kataks endiselt Euroopa majanduslikke ja poliitilisi sõlmpunkte, nagu näiteks Berliin.
    Teine vedaja (easyJet) on küll lahendus, aga samas on liinide sihtgrupid erinevad ning võib-olla Eesti ärimeeste seas ei ole easyJet parim võimalus Berliini lennuks.
    easyJet lendab Berliini Schönefeldi lennujaama, Estonian Air aga Tegeli lennujaama.
    Mati Feldmann, Äripäeva arvamustoimetaja
    easyJetiga pole ebamugav Berliini lennata. Schönefeldi lennuväli on Berliini kesklinnaga hästi ühendatud. Lennujaama hoonest viib umbes paari-kolmesaja meetri pikkune galerii otse linnalähirongi jaama. Koos rongi ootamisega ei tohiks kuluda linnasüdamesse Alexanderplatzile jõudmiseks üle tunni. Kahe tunni pilet maksab 2,10 eurot, sellega saab ümber istuda teistele liinidele ja transpordiliikidele. Taksot küll vaja pole, kui just ülimat mugavust ei hinda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.