Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavalt, kallilt või üldse mitte

    Estonian Air sulgeb järgmise aasta alguses oma kahjumliku lennuliini Berliini, jäädes alla odavlennufirmale easyJet.
    Et sama ei juhtuks Estonian Airi teiste liinidega, tuleks Estonian Airil ennast selgemini positsioneerida: kas ollakse odavlennufirma või kvaliteetlennufirma. Praegu pole Estonian Air ei see ega teine, aga tavareisija, keda on enamik, ostab pigem odavama pileti.
    Estonian Air põhjendab liini sulgemist reisijate vähesusega, samas konkurent easyJet teenindab stabiilset reisijate voogu. Estonian Airi piletid, ehkki nendegi hinda on alla lastud, on ikkagi kallimad, ent pardateeninduses vahet pole - tasuta süüa-juua, nagu varem, ei pakuta.
    Berliinis maandutakse küll erinevatele lennuväljadele - odavlennufirma enamasti linnasüdamest kaugemale. Ent Berliini ühistransport on äärmiselt tõhus, mistõttu selles punktis olulist vahet pole.
    Samuti on juhtunud Estonian Airi lennukitega viimase aasta jooksul palju intsidente, lende on ära jäetud, reisijad on pahased. Üks põhjus on selles, et Estonian Airi lennukipark koosneb vaid viiest lennukist. Umbes aastapäevad tagasi lubas Estonian Air hankida kuuenda lennuki, ent otsib seda siiamaani. Hiljuti viis avarii lennuväljal ühe lennuki pikaks ajaks rivist välja. Ei saa aru ka omanikfirma SASi ebasõbralikust poliitikast: kas SASil pole siis anda kasutada mõnda lennukit. Või takistab Eesti riigi osalus?
    End kvaliteetlennufirmaks pidav Estonian Air ei saa siiski opereerida viimaseni pingul lennugraafiku najal. Kulusid saab küll kokku hoida, ja peabki, aga teatud piirini.
    Võib prognoosida, et Estonian Airi taandumine annab easyJetile ainult tuult tiibadesse. easyJetil hargneb Berliinist lendude niidistik üle Euroopa, samas Estonian Airile oli see nii-öelda dead end. Tõsi, lennukite parema täituvuse huvides on ka easyJet oma Berliini reise vähendanud - ei lenda enam iga päev. Võimalik, et nüüd ta taas suurendab lendude arvu.
    Estonian Air on rahvusliku lennukompaniina, mille kodulennuväli on Tallinn, tegelikult raskes seisus. Lähedal on Helsingi Vantaa lennuväli, kust saab lennata ümber maakera. Teisel pool on suurem Riia lennuväli. Tallinnast ei saa ilmselt kunagi transiitlennuvälja, mis seab ka Estonian Airi kasvule piirid. easyJeti abiga, ühe ümberistumisega kas Berliinis või Londonis - ühel ja samal lennuväljal, mis on mugavuse seisukohast oluline -, saab edasi paljudesse Euroopa linnadesse.
    Ehk oleks targem liita Estonian Air lätlaste airBalticuga? Rahvuslik lennukompanii on küll uhke olla, aga lisaks tuleb selgelt välja öelda oma hinnaklass.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.