Reede 24. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Koduse treeninguga vormi

Liis Epro 15. detsember 2006, 00:00

Aeroobikatreeneri Riina Suhotskaja soovituse kohaselt võiks enne kasseti ostmist siiski paar korda trennis käia ning teatud liigutused selgeks saada, siis on mugav ka kodus treenida. Trennis jälgib treener treenitava tehnikat ja vajadusel parandab seda.

Kodus treenides on tihti oht, et kui võtta esimene ettejuhtuv videokassett, võib televiisori kaudu liigutusi valesti õppida.

Mõnedele lihtsalt ei meeldi treenida suurema grupiga, nad tunnevad end paremini kodus üksi treenides ja see tuleb neil ka hästi välja.

Suhotskaja enda tutvusringkonnas on samuti nii mõnigi naisterahvas, kes on juba aastaid treeninud just nimelt tema treeningkassettide järgi ning on äärmiselt rahul. Riina on saanud aeroobikakassettide eest väga palju positiivset tagasisidet.

Suhotskaja hoiatab, et ka kodus treenides tasub olla tähelepanelik: ei tohi unustada võimalikke vigastusi, südamehaigusi ning terviserikkeid. Nende puhul tuleb konsulteerida oma perearstiga enne, kui iseseisvalt treenima hakata.

Terviseprobleemide puhul võib tegeleda vähem pingutust nõudva koduse jooga või pilatesega. Need alad ka spordiklubides populaarsed.

Koduse treeningu korral tuleks kindlasti pidada silmas endale sobiva treeningkasseti valimist. Kellele meeldib rohkem tantsida, võib võtta aktiivsema video jne.

Reval Spordi peatreeneri Fjodor Duniku sõnul on parimad need kassetid ja plaadid, mis koosnevad eri stiilidest. Oluline on õige järjekord: soojendus, seejärel põhiosa, jõuharjutused, lõpuks taastumine ja venitus. Duniku hinnangul kehtivad kodus treenides samad põhireeglid.

Paljud treenijad on Dunikule väitnud, et neile just meeldib, kui treener ees harjutusi näitab ning neid tagant utsitab. See on siiski täiesti individuaalne.

Treeneri roll treeningul on käia ringi ja vajadusel parandada vigu. Seda peab Dunik kassettide miinuspooleks, sest tavaliselt ei saa treenija ise aru, kui harjutus ei tule päris nii välja, nagu peaks ja õige oleks.

"Kui inimesel on piisavalt tahtejõudu ning kui ta tõesti tahab, ei ole oluline, kas ta teeb trenni kodus kasseti järgi või saalis treeneri ees. Treenimiseks peab olema eesmärk, ilma selleta on raske trenni teha." räägib ta.

Duniku arvates on väga tähtis roll on treeneril, kes kassetil juhendab. "Kassetil juhendav treener peab kindlasti olema professionaal," rõhutab peatreener.

Treeningkasseti abil treenides on ohtlik seegi, kui lint jookseb edasi, ent treenija ei saanud harjutusest aru. Harjutuse aeg saab otsa ning lint jookseb edasi. Trennis on aga alati võimalus segaseks jäänut üle küsida ning aeglasemalt korrata. Kasseti puhul puudub tagasiside, mis on siiski oluline.

Duniku soovitab treenides juures silmas pidada ka sobivaid jalanõusid ning riietust, loomulikult sõltuvalt harrastatavast treeningstiilist.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:29
Otsi:

Ava täpsem otsing