Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakiline lennukivahetus

    "Estonian Air planeerib lisada uue lennuki oma lennukiparki veel sellel kuul," vahendas Estonian Air juhatuse esimehe Børge Thornbechi sõnu.
    Siiski pole tegemist kauaoodatud kuuenda lennukiga, mille saabumist selle aastanumbri sees lubas suvel ka endine Estonina Airi asepresident Mart Relve, vaid hoopiski detsembris lõppenud liisingu vahetamisega uue liisingu vastu.
    "See on plaaniline lennukivahetus, klientide jaoks ei muutu mitte midagi. Üks liising lõppes ning nüüd võetakse teine lennuk uude liisingusse," kommenteeris Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik, kelle teada peaks uus lennuk eelmisest natuke suurem olema. Boeing 737-500, millel on ca 120 kohta, vahetatakse Boeing 737-300 vastu, millel on ca 140-150 kohta.
    "Minu teada sai eelmise lennuki liising läbi juba detsembri alguses ning uus lennuk peaks juba Estonian Airi värvides olema," lisas Loik.
    Seetõttu on Estonian Airi värvides praegu neli lennukit ja üks, mis on Leedu lennufirmalt liisitud, Aurera värvides.
    Estonian Airilt ei olnud võimalik rohkem kommentaare saada, näiteks miks plaanitavat kuuendat lennukit ei ole õnnestunud hankida.
    Estonian Airi endise juhi Erki Urva sõnul on Estonian Airi kasutatavad Boeing 737-300 ja 737-500 mudelid tootmisest maas, aga samas järelturul väga nõutud. "Odavamate second hand lennukite väärtus hakkab kümnetest miljonitest dollaritest," ütles Urva.
    Lennuki muretsemine on väga keeruline protsess, mis lähtub turu loogikast, lausus ta.
    Näiteks turult on suhteliselt raske saada mõni aasta kasutatud Boeing 737 mudeleid, mis iseloomustavad ka Estonian Air lennuparki. Nende opereerimisaeg on umbes 20 aastat, Estonian Airi lennukid peaksid olema alla 10 aasta vanused, sõnas Urva.
    Samas on ligikaudu 1000 kõrbetesse pargitud lennuki hulgas ka suure kütusekuluga aegunud mudeleid, mis tõenäoliselt enam üldse kasutust ei leia.
    Estonian Air võiks ju osta Boeing 747 (ca 400-500 kohta), aga sellele oleks väga rakse rakendust leida. "Londonisse mineva lennuki saaks reedel täis, aga tekiks küsimus, mis sellega teisipäeval-kolmapäeval teha," ütles Urva.
    Urva sõnul on praegused Estonian Airi lennukid liisitud, mis muudab kasutamise paindlikumaks ning lennukitest on ka kergem lahti saada. Samas tuleks ostmine odavam, aga see eeldaks tugevat bilanssi, lisas ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.