Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poissmehe mänguasi

    Naljaga pooleks võib S2000-t nimetada autoks, mille omanik tahab väita, et ta pole asjadega rahul ja ta tahab teistmoodi olla. Ei, mitte selles mõttes nagu Civic, mis on nagu otse kosmosest, vaid S2000 olemus on midagi, mis ütleb: mul pole lapsi, ma pole abielus ja muide, ei kavatsegi ennast niipea rõngastada lasta - kui üldse. See pole Jaguar, kus istub rätsepaülikonnaga härra, kelle nime juurde kuulub kindlalt Sir.
    Arvatavasti ei ole S2000 omanikul pagasiruumis ka golfikotti. Esiteks ei taha see sinna hästi mahtuda ja teiseks ei mängi ta golfi. Võib-olla kunagi mängis, kuid enam mitte, sest nüüd mängib ta oma autoga.
    No ja olgem ausad - on, millega mängida. Välimuselt igati õnnestunud eksemplar ei lase enda kallal kuskilt nurgast viriseda. Miks peakski, see on ju Honda, mille tegid inimesed, kes tegelikult teavad ka midagi autoehitusest. Terav nina ja ülbe olemisega tuled ei jäta tahavaatepeeglisse ilmudes kahtepidi mõistmise ruumi - eest ära ja ruttu, enne kui sust üle lendan.
    Sisu on S2000-l eriti poissmehelik. See tähendab kahte istet, ei midagi muud. Ah soo, elementaarsed vidinad autoga liiklemiseks olid ka paigas. Loomulikult olid olemas kõikvõimalikud mugavusvarustuse elemendid, nagu raadio ja kliimaseade, kuid S2000 omanikul on ka muud teha, kui nende tühiste asjadega oma aega sisustada. Istmed on askeetlikud ehk mingit põlveõndla massaaži sealt loota pole, kuid igati asjalikku külgtuge pakuvad nii ehk naa ning rohkem ei oskagi küsida. Miks juht oma mugavusnänniga ei tegele? Sellepärast, et ta on hõivatud tee ja spidomeetri jälgimisega. Viimane on eriline veidrik. Vasakult paremale jookseb poolkaarjas kujus näidik, mis esitab tulemusi digitaalsel kujul.
    Kõik eelnev on aga tühine loba. Ei, see pole vale, kuid ebaoluline jutt, mis igasugu proovisõitude puhul peab kirjas olema. Miks ebaoluline? Muidu ei olegi, kuid selle auto puhul on ainult üks asi, millest tahaks ööd ja päevad padrata - mootor. See produtseerib 240 hobujõudu. Jah, see pole nüüd teab mis imenumber, kuid see on vaid kaheliitrine ilma turbode ja kompressoriteta täiesti puhas ja toores vabalthingav. Ja ta laulab ilusat laulu. Ma ei tea, millest see laul on, sest see on jaapani keeles, kuid arvatavasti kõlab see kuidagi nii: piina mind, piina mind veel ja veel. Igatahes kõlab see nõnda igaühe jaoks, kes selle auto rooli taga istuda on saanud.
    Lauluks on kapoti alt tulev müra, mida võib pidada üheks paremaks, mis maailmas olemas - automootor mängib kõrgete pöörete noote. Nimelt käib S2000 kaheliitrine mootor kaugelt üle 8000 pöörde minutis. Kellele viimane lause kõlas sama asjalikult nagu "jaghsemash", siis võrdluseks niipalju, et tavaliselt vahetate te oma autol käiku enne 3000 pööret minutis, kuid S2000-t pole selle pööretevahemiku peale veel ärgatagi viitsinud. Linnakiirustel sõites ja rahulikult käiku vahetades ei saa üldse aru, et peene mootorikatte all oleks midagi erilist. Pigem uimane ja mõttetu, kuid kui natuke vabamat maad ees paistab, saab paremat pedaali tallata ja kui pöörded on läinud natuke üle 5000, siis see algab. Mis? Algab brutaalne möire kapoti alt.
    Summutitorud on küll nii suured, et sinna võiks mõni loom endale pesa teha, kuid seda ei kuule, mis laulu need laulavad, sest mootor möirgab. Iga tavaauto kohta ütleks, et see on miinus - müra on liialt suur -, kuid mitte S2000 kohta, sest koos valju möirgega surutakse sõitjad sügavale istmetesse ja peas pendeldab: tahan veel ja veel ja veel. Kui väikesel mootoril saab tavaliselt mingil maal jaks otsa ja ta lihtsalt ei suuda enam sikutada, siis S2000 selliseid märke ei ilmutanud. Ka mitte vääääga illegaalsetel kiirustel.
    Mootor on üks asi, kuid teine aspekt on selle auto puhul juhitavus. Kui mõnele insenerile tahaks suisa miskit kurja teha, et ta kunagi enam ühtegi autot ei näpiks, siis S2000 inseneridele peaks medalid andma ja nad auga pensionile saatma, sest nad on teinud midagi erilist. Auto on perfektse kaalujaotusega ja neelab kurve igal kiirusel justkui mängeldes. Mingit sellist tunnet küll ei olnud, et oi-oi, rahu, rahu. Pigem sai juhi julgus enne otsa, kuid auto piirid saabusid. Tagaveolisena on ka kõik nii-öelda paigas, sest tagarattad teevad seda, mida nad peavad tegema, ehk lükkavad autot, ja esirattad keeravad.
    S2000 oli mul kolm päeva mängida. Mul oli tunne nagu väiksel lapsel mänguasjapoes. Viimasel päeval oleks tahtnud kõhuli maha visata, nutta ja röökida: eiiiiii, ma tahan seda endale ja ma ei jäta enne, kui saan. Ma arvan, et see auto pakub oma omanikule palju positiivset, kui pärast pikka tööpäeva sõidad koju millegi nii heaga, naeratad sa koju jõudes isegi kõige kehvema jama järel ja oled selle kõik unustanud. Võib muidugi juhtuda, et jõuad koju aina hiljem ja hiljem, sest sõidad igale poole põhimõttel - miks otse minna, kui ringi saab.
    Fotod: Meeli Küttim
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.