Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eksitava hinnasildiga peteti kliendilt raha välja

15. detsember 2006, 09:21

Ülemiste Keskuse Handymanni kaupluses oli
müügil lumekoristi, mille hinnalipikul ilutses hind 1200 krooni, kliendi
pangakontolt võeti selle eest aga 1999 krooni.

Tööriistapoe Handymann ukse taga reklaamiks välja pandud lumekoristusmasinal rippus suurte numbritega hind: 1200 krooni. Riistapuu hakkas huvilisele silma ja päev enne ostu palus ta müüjalt selle kohta eestikeelset juhendit, mis talle ka anti, kirjutas SL Õhtuleht.

Järgmisel päeval oli otsus langenud. "Ostu eest tasusin krediitkaardiga," räägib mees. Klient sisestas oma PIN-koodi ja müüja pani kõik ostu-müügitehinguga seonduvad paberid kilekotti. Ostja ei hakanud neid välja kiskuma ega üle uurima.

Üllatus tabas meest, kui ta sai kätte oma eelmise kuu pangatehingute väljavõtte: lumekoristi eest oli arvelt maha võetud 1999 krooni. Kui ta väljavõtet poleks vaadanud, poleks ta arvatavasti hinnavahest teada saanudki. Pahane mees seadis sammud poodi. Selgus, et kauba küljes oli üks hind, arvutis aga teine. Kiiresti võeti üle kuu aja väljas rippunud hind maha.
Kuna kaupluse juhtkonnast parasjagu kedagi kohal polnud, paluti pettunud mehel pärastpoole helistada. Seda ta tegi.
"Mulle pakuti hinnaalandust, mitte tekkinud hinnavahet 799 krooni," räägib pettunud klient. "1999 krooni eest poleks ma seda lumekoristajat iialgi ostnud, sest ta pole seda hinda väärt."

Eesti Tarbijakaitse Liidu nõuandja Aado Luige sõnul peab kauplus kliendile raha tagasi maksma, kuna see oli alusetult saadud. "Kliendile peab andma kauba kohta õiget informatsiooni ja antud juhul seda ei tehtud," ütleb Luik ja nimetab kaubale madalama hinna märkimist kahjuks levinud võtteks, et tarbijat petta.

Osaühingu Handymann ostujuhi Harry Tenno kinnitusel on probleem praegu läbivaatamisel. Ta arvab, et firma inimesed mõistsid alguses olukorda lihtsalt valesti, seepärast ei saanudki ostja oma raha kätte: "Usun, et kui klient poodi tagasi läheb, saab ta oma raha tagasi."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. December 2006, 09:16
Otsi:

Ava täpsem otsing