Soomlaste usalduse võitmine nõuab eestlastel rohkem aega

15. detsember 2006, 15:48

Sarnaselt teiste naaberriikidega ei pea
Eesti ettevõtja Soomes ennast tutvustama, kuid soomlaste usalduse võitmine nõuab
Nõukogude süsteemist tulnud eestlastel rohkem aega kui baltlastest naabrite
juures.

Kuigi tuntuimaks tegijaks Soomes on suve hakul Silja Line'i ostnud Tallink, kes vaatamata äriedule on jõudnud juba usaldust kõigutada, on välisministeeriumi andmetel kümneid kordi rohkem siiski Soome firmasid, kes Eesti turule tulevad, kirjutas Positmehe lisaväljaanne Otsustaja. Sest paraku suudab rikas soomlane Eesti turgu lihtsamalt vallutada kui märksa vaesem eestlane Soome turgu.

Sellele vaatamata suureneb huvi Soome turule pääsemiseks või töötamiseks nii Eesti ettevõtetel kui töötajatel. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse andmetel kinnitab seda eelkõige majandusstatistika, mille järgi ületas näiteks 2005. aastal Eesti eksport Soome impordi Soomest siiapoole lahte 800 miljoni krooniga.

Suurenevat huvi näitab EASi andmetel ka see, et septembris Tallinnas korraldatud seminaril «Soome äripartnerina» osales üle 70 ettevõtja. Kui seni suurim Eesti ettevõtte investeering Soome oli Silja Line’i ost, siis Soome turul tegutsevad ka mitmed teised rohkem või vähem tuntud Eesti firmad nagu Webmedia, Sportland, PTA ja Hekotek.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. December 2006, 15:48
Otsi:

Ava täpsem otsing