Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pane konkurent enda kasuks tööle
Konkurendid ajavad meid enamasti närvi ja parem, kui neid maamunal poleks. Kuna aga konkurents on igapäevane paratamatus, võiks konkurendid vähemalt enda kasuks tööle panna.
Äris on konkurent see, kelle eesmärgiks on sinu kliendid endale saada ja sind turult välja süüa. Huvitav on aga see, et märkimisväärne hulk häid kliendikontakte võib tulla hoopis otsestelt konkurentidelt, nii ebausutav, kui see ka esialgu ei tundu.
Kui sa ei ole konkurentidega just vaenujalal, siis on mõistlik nendega strateegilist partnerlust kaaluda.
Üks võimalus on näiteks kliente vahetada. Näiteks neid, kellega mingil põhjusel ise ei saa tegeleda. Kui teie poole pöördub klient, kes soovib teie valdkonnaga seonduvalt midagi, mis ei ole päris teie ampluaa.
Mida teha? Kas on kasulikum saata klient eitava vastusega uksest välja või aidata teda ning anda talle soovitus? Nagunii läheb ta mõne teie konkurendi juurde, kuid kui annate talle kaasa oma soovituse, jääb ta teid mäletama kui abivalmis teenusepakkujat ja pöördub ehk teie juurde kunagi uuesti tagasi.
Vahetada võib ka kliente, kelle teenindamiseks endal pole aega ja ressurssi.
Näiteks kui teie tarnetähtaeg on pikem kui kliendi taluvuspiir, võite soovitada kliendil pöörduda mõne teise usaldusväärse ettevõtte poole, kus olemas konkreetne kontaktisik.
Konkurent võib teile selle eest maksta ka provisjoni, sest ilma teie soovituseta tal seda klienti nagunii poleks. Selle asemel, et klienti kaotada, leppige reeglid kokku ning jagage kasumit.
On ka kliente, kelle teenindamisel on hea koostööd teha ja võtta projekti realiseerimine ühiselt kanda.
Kui pole jõudu üksi teha, kaalu, kas kannatab seljad kokku panna ja klienti koos teenindada. Eriti kehtib see väikeettevõtte puhul, kel napib ressurssi.
Hundid söönud, lambad terved.