Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Operaatorid hämavad klientide arvuga
"Turg on ilmselgelt küllastunud. Klientide arv on väga tundlik teema ning selle juures käib kõvasti vassimist," tõdes Bravocomi juhatuse esimees Peep Põldsamm. Operaatorite vahel käib tugev PR-võitlus, sest paljud inimesed teevad liitumisotsuse ettevõtte edukuse järgi. "Samas on statistika läinud absurdseks, paratamatult ei räägi kõik elanikud mobiiliga, näiteks imikud ja vanurid," ütles Põldsamm. Tema andmetel kasutab mobiili 86 protsenti elanikkonnast ning neile võib lisada kõige rohkem viis protsenti topeltkliente, kes kasutavad kahte numbrit, millest üks võib olla näiteks valvesüsteemide või väravate jaoks.
"See on tõepoolest nii, et on neid, kes kasutavad mitut SIM-kaarti," vastas EMT juhatuse esimees Valdo Kalm küsimusele, kuidas on võimalik, et kõikidel operaatoritel klientide arv kasvab. Tema sõnul on selle taga majanduskasv, mistõttu ärikliendid võtavad SIM-kaarte juurde, ja noored, kes kasutavad mitut SIM-kaarti.
Kõige muutuvam osa on kõnekaardid. Näiteks EMT on sel aastal kasvatanud klientide hulka 44 000 võrra, kuid enamik sellest on 35 000 tasuta jagatud Ratemobiili kõnekaarti. Samas on EMT ainus, kes avalikustab lepingulisi kliente ning neil on lepingute arv ka kasvanud. Tele2 ja Elisa jätavad lepinguliste klientide arvu aga börsifirma staatusele viidates avalikustamata, mis võimaldab neil statistikaga hämada.
Elisa suhtekorraldusjuhi Regina Salmu sõnul arvestab Elisa kõnekaardiklientideks ainult neid, kes kasutavad SIM-kaarti kuu aja jooksul. Samas EMT ja Tele2 lisavad statistikasse ka need, kes on kõnekaarti seitsme kuu jooksul kasutanud, lisas Salmu.
"Tõesti, võrreldes 2005. aasta lõppsaldoga (42 000), on meie klientide arv vähenenud," tõdes Bravocomi juhatuse esimees Peep Põldsamm.
Oleme panustanud uue strateegia väljatöötamisele ning pole sel aastal turundusele väga suurt rõhku pannud, lisas ta.
Isegi kui klientide arv on vähenenud, on käive ja brutokasum suurenenud, ütles Põldsamm, vihjates truudele äriklientidele.
Kui palju on Bravocom kliente kaotanud, Põldsamm ei öelnud, kuna firma edastab ettevõtte nõukogu otsuse kohaselt 2006. aasta klientide arvu 2007. aasta jaanuari lõpus.
Autor: ÄP