Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehnika ostmisel on abiks ettevaatlikkus

    Seda, et arusaamatuste vältimiseks peab ka klient ennast harima, avastas Tallinna Sütiste tee 36 korteriühistu juhatuse esimees Rein Mark, ostes printeri K-Arvutisalongist.
    Mark rääkis, et kuna printer ei hakanud tööle, viis ühistu selle garantiiremonti, kus tuvastati korras oleva. Kohapeal ühistus see aga taas tööle ei hakanud.
    "Klisseran Kaubandus OÜ esindaja käis kohapeal ja konsulteeris. Pärast seda sai printerit kasutada. Hiljem esitati ka arve, mis sisaldas väljakutset remondikohta ja konsultatsiooni," lisas Mark.
    "Kaupluses puudus teave, et seadme ostmisel on esmakordne installeerimine, samuti kojukutse, tasuline," rääkis Mark probleemi ühest tahust.
    Abi ei saanud Mark ka tarbijakaitseametilt, kuna korteriühistu ei ole tarbijakaitseseaduse poolt kaetud.
    "Toote esindaja on e-kirjas ühistule ka teatanud, et tooner peab olema kilepakendis, meil ta seda polnud, vaid oli printeri küljes, millest võibki järeldada, et tooner oli kasutatud, millele K-Arvutisalong aga vastu vaidleb," rääkis Mark probleemi teisest küljest.
    Klisseran Kaubandus OÜ koolitusjuhi Mare Võtingu arvates ei saa kliendi väidet, et teda ei informeeritud, et tehniku kojukutse on tasuline teenus, pidada tõeseks.
    "Vastav informatsioon teenuste kohta on üleval kõikides K-Arvutisalongi kauplustes ning kodulehel," lisas Võting.
    "Endast lugupidav firma ei tohiks ära kasutada seda, mida klient ei oska küsida," jäi Mark oma seisukoha juurde.
    Tarbijakaitseameti statistika alusel on võrreldes teiste arvutite ja arvutitarvikute müüjatega probleemiks ka K-Arvutisalongi üldine teeninduskvaliteet.
    "Oleme probleemist, et rohkem inimesi pöördub kaebustega tarbijakaitseametisse, teadlikud, ning ilmselt on tegemist ka klientide kasvava teadlikkusega oma õigustest," arutles Võting.
    "K-Arvutisalong võtab antud probleemi väga tõsiselt ning on võtnud esmaseks prioriteediks klienditeeninduse parandamise. Kahjuks on teeninduse tase endiselt ebaühtlane," rääkis Võting probleemi võimalikest tagamaadest ning tuleviku väljavaatest.
    Juhtum on meile tuttav ja sellele korteriühistule oleme ka vastanud.
    Paraku ei ole antud juhul KÜ näol tegemist tarbijaga tarbijakaitseseaduse mõistes. Sellise juhtumi puhul tuleks kindlasti lähtuda aga garantiitingimustest, kas müüjal oli kohustus printeril ilmnenud viga tasuta kõrvaldada.
    Juhul kui tootja poolt oli printerile kasutusjuhend kaasa pandud ja kaupleja seda KÜ-le kaasa ei andnud, ei ole ta müügilepingut korrektselt täitnud, kuna kaubaga koos tuleb üle anda ka asja juurde kuuluvad dokumendid. Väljakutse- ja remonditasu osas oleks pidanud kaupleja eelnevalt KÜga kokku leppima.
    Vähe on kaebusi, mis on seotud kaupleja keeldumisega lahendada tarbija palve. Tüüpprobleem on tarbijale sobimatu vastus, aga ka vastuse saamiseks tehtud liigne asjaajamine.
    Tüüpprobleemiks klientide ja teenindajate vahel on müüjapoolne seaduste oma kasuks väänamine.
    Võlaõigusseaduse paragrahvi 222 esimese lõike alusel võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist. Kui eesti keeles "või" tähendab alternatiivi - kas musta või valget kohvi -, siis müüjate keeles esiteks parandamist ja teiseks asendamist.
    Sama seaduse paragrahvi 223 "Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine" esimene lõige väidab, et müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks, kui asja parandamine ebaõnnestub. Eesti keeles "parandamine ebaõnnestub" kõlab müüjate keeles: "Meil õigus kolm korda parandada".
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.