Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa graatsia - Audi TT
Mul üks sõber nägi seda autot ja pahvatas kohe - uih, see on ju naistekas. Tõstsin näpu ja hakkasin vaidlema ja võitsin vaidluse, sest oleks lollus meestele nii ilusat ja head autot keelata, nagu on seda Audi TT.
Välimuselt on jäädud eelmise auto kontseptsiooni juurde ehk ümarad jooned domineerivad. Tegelikult mitte ainult, sest kui vaadata, kui kauni ja graatsilise joonega on kujundatud tuled ja küljejoon, võib kogu autot pidada kergelt itaallaslikuks. Miks nii?
Lihtne, Itaalia disainerite tehtud autod on lihtsalt teistest ilusamad ja sinna pole midagi parata. Audi TT graatsiaga on küll jõutud vägagi lähedale sellele, mida saapamaa disainerid teevad, ja ka temperamenti on selles autos küllaga.
Tegelikkus on muidugi see, et Itaalia disaineritelt on mõningaid nippe varastatud küll. Näiteks võib tuua kas või pimedas väga ilusad 3D tagatuled.
Sisu on nagu TT-l ikka ehk väike. Tagumine iste on nagu ka eelmisel mudelil täiesti olemas, kuid samas täiesti mõttetu. Asi selles, et seal on küll kaks kohta, kuid kellele?
Pigem peaks küsima, millele, sest peale käekoti sinna just midagi ei pane. Võib ju oletada, et selline 2+2-istmete seade aitab kindlustuskulusid maas hoida, sest neljakohalise auto kindlustus on ikka odavam kui kahekohalise sportauto oma.
Muidu on kõik käe-jala juures ja mingit nurinat minu suust TT pihta ei tule. Mingeid igavaid Audi pereautode sisustuselemente kah õnneks laenatud pole ja kõik on mõnus, tahaks isegi öelda, et sportlik. Kadunud on alumiiniumist keskkonsooli elemendid, millest on isegi kohati kahju, sest need rõhutasid sportauto olemust, kuid samas on lisandunud rohkem mugavust.
Proovida antud TT-l oli kaheliitrine turbomootor, mille kakssada hobujõudu vedasid väikest alumiinium-Audit vägagi hästi edasi.
Kohati oli kuulda ka turbovilet, kuid nüüd on koht, kus hakkan kiitma Audi insenere. Nimelt on summuti ehitatud sportautole kohaselt lärmakas. Proovisõidumasinal oli ka S-Tronicu automaatkäigukast. Viimase kohta on mul küll ainult ülivõrdes väljendid, sest ma ei ole paremat automaatkäigukasti proovida saanud kui sel autol.
Isegi labad rooli taga töötasid nagu mõte ja pööreteosuti armatuuris viskles edasi-tagasi nagu käsu peale. Pöidlad püsti selle auto ja tema tehnika peale.