Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taksonappust leevendaks ühtne tellimiskeskus
"Taksojuhte pole vähe, neid on täiesti piisavalt, aga järjest väiksem osa neist tahab öötundidel ja hommikul vara tööd teha," sõnas ASi Linnatakso juhataja Jaan Härms. Kuna kõik taksojuhid on FIEd, ei saa kedagi öisesse vahetusse ajada, samuti ei pea taksojuht igale tellimusele reageerima, isegi kui viibib sihtkohale lähedal.
Probleem, mida taksofirmade juhid eriti tunnistada ei taha, on see, et tellimussõitude asemel seisab osa taksojuhte meelsamini hotellide ees, lennujaamas või sadamas, kust on võimalik välismaalasi peale korjata.
"Palju on ka selliseid juhuseid, et kiisud ja taksojuhid juba teavad kliente, kes teevad lühikesi otsi, ja neile ei taheta vahel teadlikult järele sõita," rääkis kuuendat aastat iseseisvalt taksoga sõitev Väino Paloveer.
Olulise osa taksojuhi tulust moodustab välismaalaste viimine teatud restoranidesse või hotellidesse, kus n-ö näo pealt makstakse vedajale 100-500 krooni, rääkis Paloveer.
Väljapääs võiks ASi Tulika Takso juhi Anne Rebase sõnul olla uute autode kaasamine taksotellimuste turule. "Tallinnas tegutseb operaatoriväliselt mõnisada taksojuhti. Kui luua ühtne taksode tellimise keskus, saaks ka nemad kaasata," arvas Rebane. Samas tunnistavad taksofirmade juhid, et praegu pole Eesti taksondus selleks veel valmis.
Paremaks lahenduseks peavad taksojuhid hinnatõusu. Taksofirmade esindajate sõnul tuleks kilomeetri hind võrdsustada bensiiniliitri hinnaga. "Nii järsku hinnatõusu ühe raksuga teha ei saa, aga Linnatakso tõstab lähiajal kindlasti tariife," märkis Härms. Praegu maksab Tallinnas kilomeeter sõitu 6-8 krooni, bensiiniliiter aga 12-13 krooni.