Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakslased toovad ka oma kasutatud autod Leedust

    Saksamaale jõudes selgus aga tõsiasi, et kodutöö oli liialt nõrk ehk ühegi auto eest polnud käsiraha makstud ja seal maal liiguvad autod sama kiiresti käest-kätte kui meil leib või piim. Üks auto oli siiski alles - ühel Berliini platsil oli türklane, kes müüs 2000. aasta BMW 330 XD-d. Hind oli väga normaalne ja sestap sai kohale mindud.
    Saksamaale jõudsime öösel, sestap ööbisime Berliini kesklinnas ühiselamut meenutavas hotellis Circus. Hommikul tegime varakult kõne türklasele, kes kinnitas, et auto on ikka alles ja tegu on nelikveolise diiselmootoriga BMWga. Jõudsime platsile ja seal ootas meid must BMW. Olgu, uks oli natuke lömmis, kuid hind oli ju ka soodne. Autol polnud tulesid ees, mille peale türklane kinnitas, et need on olemas, aga varastamise kartuses pannakse need hoiule.
    Vaatasime auto üle ja avastasime, et auto oli tagaveoline. Türklane oli üritanud meile "mütsi pähe tõmmata" ja vabandas, et ta pole kunagi öelnud, et see on nelikveoline, kuigi ta oli seda kaks tundi varem telefonis kinnitanud. Seepeale üritas ta meile müüa Mercedest, mille hind tundus soodne ja aasta oli ka hea ehk 2002. Türklane kinnitas, et läbisõit on 140 000 kilomeetrit ja tal on selle kohta kõik paberid ka olemas.
    Nõudsime võtmeid ja asusime autot uurima. Esimene avastus oli, et auto oli hoopis 2001. aasta oma. Teine avastus oli võtmete küljes olev rõngas, millele oli unustatud eelmisest kohast silt, mis näitas läbisõiduks 197 000 kilomeetrit. Türklane kiskus meeltesegaduses välja paberid, näitamaks, et ta oli ühe nelikveolise BMW eelmisel päeval just müünud. Paber oli saateleht kohast, kust ta oli selle ostnud. Selleks kohaks oli Marijampole Leedus. Tõstsime viisakalt mütsi ja hakkasime sõitma - Leetu.
    Leedus olime laupäeval, mis pole just parim päev sealt autode leidmiseks. Kui karta leedukate endi poolt kokkukeevitatud autosid, siis ei tasu platsidel eriti ringi vaadata, vaid auto tuleb võtta otse saabuvalt treilerilt. See on paras võitlus ja alguses tasub pealtvaatajana kõrvale jääda, sest endise NSVLi ida- ja lõunapoolseimate vabariikide suurimad pojad seisavad turu nurgal ja ootavad iga saabuvat treilerit kui sõjasaaki, millele hoopealt peale karatakse ja parem kraam kohe kinni pannakse. Enamjaolt jahitakse siiski Mercedeseid ja Audisid, sestap jäi meie tagasihoidlikule seltskonnale võimalus erinevaid BMWsid uurida. Väike otsimine ja tulemus polnud üldse paha. Kaks hinna ja omaduste poolest kõlblikku autot sai ka ostetud. Üks oli ihaldatud BMW 330 XD ja teine BMW 328 CI Coupe. Esimene on pärit aastast 2001 ja teine aastast 2000. Mõlemad on ka korralike lisadega ja maha võtsime nad Itaaliast tulnud treileritelt. Esimene on pärit Vilniusest ja teine Kaunasest.
    Tähelepanu tasub pöörata asjaolule, et autodele tuleb kindlasti teha kindlustus ja kontrollida, et kindlustuse paberitel oleks ka auto transiitnumber märgitud. Teine asi on see, et Lõuna-Euroopast pärit autodel pole kunagi all talverehve, mis Baltimaades sõitmiseks on praegusel aastaajal kohustuslikud ja ilma nendeta sõites üle piiri ei saa.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.