Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Belarus jätkab turuliidrina

Ain Alvela 22. jaanuar 2007, 00:00

Kui Eestis võeti 2006. aastal arvele 118 MTZ traktorit, siis tabelis teise koha hõivanud Valtra masinaid lisandus ARKi registrisse 84. Türi Bel-Esti Järvamaa TOPi võitmine üle-eelmisel aastal annab tunnistust, et Belaruside müük oli hea juba 2003. aastal.

Iseäranis hästi läks ettevõttel aga 2004. aastal, mil Eestimaa põllumehed soetasid kokku 173 Minski traktoritehase masinat ja Bel-Est teenis 43 miljoni kroonise käibe juures 3,6 miljonit kasumit. Selline tulemus moodustas toona 37 protsenti Eesti traktoriturust.

Ega praegugi ole Belaruside müügi puhul põhjust rääkida katastroofilisest langusest - vahe järgnevatega on Eesti turu väiksust arvestades märkimisväärselt suur.

Belarusid vastanduvad aga üha rohkem Lääne traktoritega, sest viimaste osakaal Eestis üha suureneb, kuigi erinevused markide vahel on peaaegu olematud. Seega - müüdud traktorite hulk Eestis suureneb, ent seda mitte vanade tegijate tubliduse, vaid pigem uute kaubamärkide turuletuleku arvelt.

OÜ Türi Bel-Est tegevjuht Mati Kurik märgib, et Belarusi aastaid väldanud müügiedu taga on selle masina optimaalne hinna ja kvaliteedi suhe.

"Belarus on lihtne ja selle ülalpidamiskulud on Lääne analoogidega võrreldes väiksemad," iseloomustab Kurik.

"Haritava põllu pind ei mängi nii väga rolli, meie traktoreid ostavad ka Eesti mõistes suured põllufirmad, näiteks mitmesugusteks abitöödeks ja farmide teenindamiseks. Aga põldu küntakse suuremate ja võimsamate masinatega," räägib Kurik.

Tõsi, poole miljoni krooni eest naljalt uut Lääne traktorit ei saa, pealegi oli Belarus aastakümneid kolhooside ja sovhooside levinumaid töövahendeid. Sestap on ka selle remontimine ja agregaatidega varustamine põllumeestel hästi käpas.

Levinud arvamus, et ühe firma traktorid on paremad kui teised, pole tõsiselt võetav, sest traktorifirmade omavaheline koopereerumine on suur.

Traktorite detailide ja sõlmede ühiskasutus ja suund järjest intelligentsemale toodangule on tulevik, mis tähendab täpsust elektroonilises juhitavuses, aga ka elektroonset masinavalvet ja andmetöötlust. Asjatundlik nõuanne, kättesaadav teenindus ja esmaklassiliselt varustatud töökojad, nende pikk lahtiolekuaeg hooajal ja mobiilsus - see kõik suurendab põllumehe silmis tehase toodangu väärtust.

Küsitlused kinnitavad, et kompetentne müügi- ja teeninduskorraldus mõjutab müüki 50% ulatuses. Isiklikud suhted valmistaja ja põllumehe vahel ning strateegilised partnersuhted on edu pant igapäevasel tehnikaga ümberkäimisel. Selle nimel toimub võistlus täis tuuridega ja võitlus traktorimarkide mõjuvõimu eest on kuum. Firmade püsimajäämise nimel toimuvad arusaadavad ja arusaamatud ühinemised, samuti koondatakse töötajaid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing