Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurfirmad huvituvad Eesti sadamate ja veonduse arengust
Näiteks Kaug-Ida ja Hiina firmade huvi kasutada Eestit kaubakoridorina, sadamate lülitamine Trans-Siberi logistikavõrku, välisfirmade investeeringud Eesti transpordisüsteemi, riigi ja ELi ühisfinantseerimine Muuga sadama laiendamiseks jne.
Sadamate arengumootorid asuvad enamasti sadamapiiridest väljas. Seni on meretranspordi, tööstuse, rannikualade, avamereenergia, kalanduse ja muid seonduvaid valdkondi arendatud eraldi, nendevahelistele seostele on tähelepanu nappinud.
Euroopa tippspetsialistid on teinud põhjaliku töö ELi tulevase merenduspoliitika suunas ja määratlenud Euroopa seisukoha merenduse ja meretranspordi küsimuses, mis on antud välja nn rohelise raamatuna.