Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veskimägi: ettevõtete tulumaksuvabastus peab säilima

    Intervjuu Riigikogu liikme Taavi Veskimägiga.
    Kas tahaksite pärast valimisi olla Laari valitsuses taas rahandusminister?
    Minu valdkond on olnud rahandus-majandus. Kui ma saan midagi Eesti riigi jaoks kasulikku nendes valdkondades ära teha, siis olen selleks valmis.
    Mida teha, et euro tuleks kiiremini?
    Ilma ühekordsete meetmete rakendamiseta me lähema 15-20 aasta jooksul hinnastabiilsuse kriteeriumi ei täida, kui jätkub konvergents Euroopa ühtse majandusruumiga.
    Valitsusel on võimalik suunata ja ajastada miljarditesse ulatuvate Euroopa Liidu toetuste väljamakseid, ohjata sisenõudlust valitsussektori eelarve piirangute kaudu. Valitsuse käes on võimalus suunata käibemaksu- ja aktsiisipoliitikat, administratiivselt reguleeritavaid hindu kontrollida. Analüütikud on ühe võimalusena välja pakkunud ka valitsuse võlakirjad, millega oleks turul olevat rahamassi võimalik vähendada.
    Mida peaks tegema, et Eesti elatustase jõuaks võimalikult kiiresti Skandinaavia maade tasemele? On see võimalik praeguse maksupoliitikaga?
    Küsimus ei ole maksupoliitikas. Eesti majanduse põhiküsimus ei ole täna see, kas tulumaks on 20% või 18%.
    Meie konkurentsieelis maailmas saab olla ainult ideedes. Heaolu kasvatava majanduse võtmesõna on innovatsioon.
    Selline lähenemine saab põhineda ainult loovatel, ettevõtlikel ja haritud inimestel. Lähiaastate parim majanduspoliitika on hea hariduspoliitika.
    Mis saab ettevõtte tulumaksuvabastusest järgmise mõne aasta jooksul? Mida Te ise sooviks, et saaks?
    Mina tahaks, et tänane süsteem säiliks, sest see on ennast õigustanud. Ei pea õigeks muuta seda, mis töötab. Järelikult tuleb töötada kehtiva süsteemi põhimõtete säilimise eest ka pärast 2009. aastat. Parim oleks, kui me midagi muutma ei peaks. Kindlasti tuleb saavutada aga olukord, kus reinvesteeritud tulu maksuvabastuse põhimõte ettevõtetele säilib. Näiteks andes võimaluse ettevõtetel suunata kasum maksustamata kujul investeeringute reservidesse.
    Ettevõtte tulumaksusüsteemi põhimõtete säilitamine on võitlust väärt eesmärk, kuna Eesti ettevõtjad soovivad nagu üks mees selle süsteemi jätkumist. Oleks rumalus loobuda süsteemist, mida maksumaksjad ise toetavad.
    Miks eelistatakse Eestis ikka veel firmade kaudu investeerimist ja eelisseisus on välismaised institutsionaalsed investorid. Millal saabub eraisikute investeeringutele tulumaksuvabastus mingi süsteemi alusel?
    Pean oluliseks, et mitte ainult eraisikute reinvesteeritud tulu ei ole tulumaksuvaba, vaid ka palgatulust tehtud investeeringuid käsitletaks samadel alustel.
    Kas pooldate riigiettevõtete vähemusosaluste börsile toomist, sellised ettevõtted nagu Eesti Energia, Tallinna Sadam?
    Olen selliseid ettepanekuid teinud korduvalt nii valitsuse kui ka Riigikogu liikmena. Selle võimalikkus sõltub lähenevate Riigikogu valimiste tulemustest.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.