Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Brüsseli roheline kurss ajab autotööstuse kaitsesse

    Ka komisjonis endas on käinud ägedad vaidlused. Sakslasest tööstusvolinik Günther Verheugen on nõudnud lahendust, mis ei paneks kogu heitmete vähendamise koormat autotööstuse õlule. Kreeklasest keskkonnavolinik Stavros Dimas seevastu on nõudnud karme ettekirjutusi, kuna 1998. aastal antud lubadust heitmeid vabatahtlikult vähendada pole autotööstus täitnud. Vaidlus on komisjoni kava avalikustamist edasi lükanud.
    Sel nädalal astus Saksamaa autotööstuse kaitseks välja kantsler Angela Merkel, kes ütles, et valitsus "kavatseb blokeerida kõik katsed kehtestada autotööstusele ühtsed standardid", mis ei arvesta markide eripäraga. Suurema löögi alla satuks just Saksamaa autotööstus, kus toodetakse võimsamaid autosid kui Prantsusmaa Renault ja Peugeot või Itaalia Fiat.
    "See on rünnak BMW, Mercedese, Audi ja meie pihta… See on sõda Euroopas. Ja me kavatseme võidelda," tsiteeris Financial Times läinud nädalal luksusautode tootja Porsche juhti Wendelin Wiedekingi.
    Komisjoni plaan oli kehtestada normiks, et aastaks 2012 ei tohi autod välja lasta rohkem CO2 kui 120 g kilomeetri kohta, mis eeldaks vähem saastavaid mootoreid. Saksa autode puhul oli mullu keskmine CO2 heitmete hulk 170 g/km, Porsche puhul isegi 305 grammi.
    Euroopa Komisjonile läinud nädalal läkitatud kirjas nimetavad Volkswagen, Daimler-Chrysler ja BMW Euroopa Komisjoni plaane "ebareaalseteks" ja "tehniliselt teostatamatuteks," need võivad viia nii autotööstuses kui ka allhankijate seas tuhandete töökohtade kadumisele.
    Eile kirjutasid meediakanalid juba, et komisjon on tugeva lobi survel nõtkunud ning Dimase uus kava on CO2 heitmete normiks seada 130 grammi kilomeetri kohta.
    Samuti on lootust, et kogu koorem eesmärgi saavutamiseks ei jää autotööstuse kanda - eile avaldas komisjon uute reeglite seaduseelnõu kütusefirmadele, mis peavad samuti heitmete vähendamisse oma osa andma.
    Üks nõudmine on suurendada sõidukikütustele lisatava biokütuse kohustuslikku määra, mis praegu kehtivate nõudmiste järgi peab aastaks 2010 suurenema 5,75 protsendile. Aastaks 2020 kasvaks see 10%le.
    Eurooplased on kliimaprobleemid küll teadvustanud, kuid säästlikuma sõiduriista eest üldiselt rohkem maksta ei soovita.
    Mõned mudelid, nagu ökonoomse kütusekuluga Volkswagen Lupo ja Opel Corsa Eco, on tarbijahuvi puudusel juba turult kadunud, kirjutas Financial Times.
    Tarbijate keskkonnasäästlikemate mudelite vastu näitab autotootjate sõnul nõrka kohta Euroopa Komisjoni ambitsioonis kärpida kliima soojenemist põhjustavaid kasvuhoonegaase. Tarbimisharjumused on visad muutuma.
    Eelmisel aastal küsitles konsultatsioonifirma Frost & Sullivan Europe 1800 Euroopa tarbijat, kellest 38% vastas, et ei ostaks kunagi hübriidautot. Ülejäänud seadsid aga auto hinnale selge piiri. Euroopas on diiselhübriid praegu tavalisest diiselautost umbes 4000 euro võrra kallim.
    Autode ja busside heitgaasid moodustavad kõikidest heitgaasidest umbes 10%. Kui midagi ette ei võeta, võib transpordi heitmete hulk aastaks 2050 kahekordistuda, prognoosis Briti ekspert Nicholas Stern läinud aasta lõpul avaldatud ulatuslikus kliimamuutuste mõju analüüsis.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.