Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esimene auto toob ettenägematuid kulutusi

    Täiskasvanuks saades tekib paljudel noortel soov omada isiklikku autot. Nii ka minul, leidsin kooli kõrvalt töö, mis eeldas palju ringi liikumist.
    Auto omamise soov võib saada alguse rahulolematusest ühistranspordiga, tehnikahuvist või noormeeste puhul lootusest võita silmatorkava autoga neidude tähelepanu.
    Kõige lihtsam on autot valida autokuulutusi vahendavates portaalides: www.auto24.ee ja www.ac24.ee, läbi tasuks vaadata ka kuulutustelehed. Sealt peaks igale maitsele sobiva sõiduki leidma.
    Autot ostes on väga oluline pöörata tähelepanu esmapilgul võib-olla tähtsusetutele asjadele. Esiteks tasub vaadata, kas müügis olev auto on Eestis arvel ja kas tal on kehtiv ülevaatus. Välismaalt toodud sõiduki esmane registreerimine koos ülevaatuse ja numbritega toob kohe kaasa mitme tuhande kroonise lisaväljamineku. Arvel oleva auto ümberregistreerimine maksab 600 krooni. Vanemate autode puhul ei tasu odomeetri näitu väga tõsiselt võtta, olulisem on ikkagi tehniline seisukord.
    Enim tasub hoiduda roostes masinatest, keretööd on väga kallid. Mootori seisukorda on võhikul raske hinnata, ka pealtnäha puhas ja korras agregaat võib tegelikult olla juba ühe kolviga hauas. Selgust annab ülevaatus ja proovisõit koos asjatundjaga.
    Kui korralik sõiduk on leitud, tasub enne käte löömist veel kord võimalikud kulud üle vaadata.
    Üks möödapääsmatu kulu on liikluskindlustuse tegemine. Esmakordsel kindlustamisel on omaniku riskikoefitsient 1,2. Avarii põhjustamisel see tõuseb. Ilmselt peetakse noori sõidukijuhte kõvasti ohtlikumaks kui vanemaid, sest neid "karistatakse" suurema kindlustusmaksega. Kuna kuulun 18-21 aastaste gruppi, on minu aastane kindlustusmakse ligi 1500 krooni suurem kui üle 26aastastel. Kõvasti mõjutab hinda ka mootori võimsus, seega ei tasu kilovattidega liialdada.
    Üliõpilase kuupilet Tallinna ühistranspordis maksab 90 krooni, autoga saab sama raha eest sõita vaid paar tundi. Tundub, et auto sai ostetud selleks, et tööl käia, tööl käin aga selleks, et autot üleval pidada. Võiks ju mõlemast loobuda.
    Autor: Lauri Hirvesaar
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.