Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Eesti võiks olla disainiriik?

    Ajal, mil äri- ja valitsusliidrid kurdavad ideede kriisi üle, näivad disainerid, või vähemalt noorem osa neist, ideedest lausa pulbitsevat. Üks idee on parem ja originaalsem kui teine, aga mida nende kõigiga peale hakata?
    Häda tundub olevat selles, et disainerid ja ettevõtjad ei saa kokku. Olgu siis põhjuseks usaldamatus, hirm uue ja tundmatu ees või lihtsalt juhm ignorantsus.
    On suur vahe, kes me võiks ja tahaks olla, ja kes me tegelikult oleme. Edukamad Eesti disainerid teevad tööd välisfirmadele, tehased ja vabrikud välisettevõtetele odavat allhanget. Ainult loetud juhtudel disainib eestlane Eestis toodetavaid asju.
    Disainer on ettevõtlik ja suudab oma ideid ka ise toota ning maha müüa. Aga need juhud on harvad ja toodetavad kogused väikesed. Nõukogude Liidus oli Eesti disain kõrges hinnas. Euroopa Liidus torkab Eesti disain heal juhul silma näitustel.
    Eesti võiks olla tipptasemel disainitud innovatiivseid tooteid valmistav väike ja nutikas riik. Ettevõtja saeb aga piltlikult öeldes ikka veel palgist laudu ja müüb neid.
    Võib-olla on liiga vara hakata neist samadest laudadest ka toole tegema? Milleks müüa vähe ja kallilt, kui saab müüa palju ja odavalt?
    Disainer ja EKA õppejõud Martin Pärn ennustab, et juba 15 aasta pärast on kõik teisiti, keskkond meie ümber kvaliteetsem ja tooted intelligentsemad. Loodetavasti on tal õigus. Ja loodetavasti ei jää täna nii edukas Eesti ettevõtlus sellest rongist maha. Loodetavasti ei tule meil kümne aasta pärast kukalt kratsides mõelda, et miks me ei näinud, et meil olid valgusele reageerivad kardinad ja heli tugevnedes värvi muutvad seinad "juba siis" olemas. Ja et miks me neisse õigel ajal ei investeerinud.
    Ärimees ja disainer saavad kokku siis, kui esimesel on sein tee peal püsti ees - kui äri ei edene ja toode ei müü. Aga nad võiksid kokku saada hoopis varem.
    Disain ei ole muidgui mingi imerohi. Kui ei tea, kellele, mida ja miks toota, pole abi ka disainerist. Aga võib-olla oleks esialgu kasu ka lihtsalt teistmoodi mõtlemisest? Disainer mõtleb teisiti kui planeeriv ja arvestav ärimees. Disainer on loominguline ja koolitatud otsima lõputult lahendusi.
    Lõpetuseks kasutan juhust ja tänan siinkohal EKA Disaini innovatsioonikeskust eesotsas Katri Ristaliga. Ilma nendeta ei oleks käesolevat erilehte sellisel kujul olnud.
    Ja veel - disainiaasta on jõudnud poole peale, tervelt pool aastat on aga veel ees. Kunagi pole hilja teada saada, milliseid võimalusi peidab endas meie jaoks selline võõrapäraselt kõlav sõna nagu disain.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.