Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Virtuaalne järjekord parem

    Problemaatilist Eesti-Vene piiri läbilaskevõimet suurendaks järjekordade kontrollimissüsteem, mida on võimalik virtuaalselt jälgida.
    Ei pea olema spetsialist, et mõista: järjekorrad tekivad seal, kus teenuse osutamise kiirus on madalam kui tema osutamise soovi tekkimise kiirus.
    Ainus võimalus järjekorrad likvideerida ja samal ajal ka maksimaalselt efektiivselt ära kasutada piiri läbilaskevõimet on võrdsustada veoautode saabumise ning piiri läbilaskevõime kiirused.
    Sellise võrdsuse saavutamiseks on vaid kaks teed. Esimene on ilmselge, kuid ei anna lahendust.
    Teine on vähem ilmselge, kuid lahendab radikaalselt järjekordade probleemi.
    Esimene meetod seisneb selles, et suurendatakse piiri läbilaskevõimet kiiruseni, millega saabuvad veoautod.
    See on lahendus, mida praegu aktiivselt arutatakse, vähemalt Narva-Ivangorodi piiri ületamiseks uue silla ehitamise näol.
    On selge, et iga-aastane vedude mahu kasv sellel suunal nõuab piiri läbilaskevõime adekvaatset suurendamist, arvestades ka võimalikku koormust tulevikus.
    Samas tuleb aru saada, et see ei lahenda järjekordade probleemi, kuna majandusliku eesmärgipärasuse kaalutlustel ei või läbilaskevõime suurendamine olla arvestatud tippkoormustega toimetulekuks.
    Läbilaskevõime suurendamine, milles on arvestatud veoautode saabumise keskmiste kiirustega, viib automaatselt järjekordade tekkimiseni tippkoormuste puhul piiril.
    Seda enam pole võimalik lahendada järjekordade probleemi mõnede poolt välja pakutud veoautode vaheparklate ehitamisega.
    Kuigi iseenesest tasuks nende ilmumist tervitada, kuna nad annaksid autojuhtidele normaalsed tingimused järjekorras ootamiseks.
    Teine meetod seisneb veoautode saabumise kiiruse vähendamises tasemeni, mil ta langeb kokku piiri läbilaskevõimega.
    Loogika seisneb selles, et luuakse tingimused veoautode kiiruse vabatahtlikuks piiramiseks piirile saabumisel. Tehniliselt põhineb ta aga interneti ja mobiilside kasutamisel. Interneti abil hakkaks juht seisma mitte füüsilises, vaid virtuaalses järjekorras. Kui tema kord jõuaks kätte, teatataks talle sellest mobiilside abil.
    2004. aastal esitleti kontseptsiooni ASKOTS (transpordivahendite järjekordade automaatse kontrollimise süsteem) Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonile.
    Siis polnud järjekordade olukord väga pingeline, ning seetõttu, kuigi kontseptsioon kiideti heaks, tema reaalset kasutuselevõttu ei järgnenud. Kuid täna, mil järjekordade probleem on teravnenud, tuleks uuesti kontseptsioon läbi vaadata.
    Praegu pole süsteem veel avalikult laia kasutust leidnud, küll aga on olemas testversioonid, mis annab ülevaate, millega tegemist.
    Arvan, antud süsteem ei lahenda probleemi, kuna probleem seisneb piiri väikses läbilaskevõimes. Raskused Eesti-Vene omavahelistes suhetes on ju üldtuntud. Ametlikult muidugi keegi kellelegi kaikaid kodaratesse ei aja, tegelikult aga ei kõlba asi mitte kuhugi. Kuni see nii jätkub, ei aita siin ei automatiseeritud ega tehnilised süsteemid.
    Kui isegi poliitika välja jätta, jääb ikkagi selgusetuks, kuidas hakkab tööle järjekordade süsteem interneti kaudu, sest järjekorras seisavad mitte ainult sisetransport, vaid ka transiitveokid.
    Autor: Viktor Novokreshtshenov
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Prokuratuur saatis Wendre kriminaalasja kohtusse
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.