Kaarhalli lahenduse määrab tellija

Väino Kivinurm 14. veebruar 2007, 00:00

Linnasüdamesse sobimatu kaarhall aitab hõlpsalt katta suuri lao- ja kaubanduspindu.

Kaarehitustehnoloogia võimaldab soodsalt ja paindlikult ehitada mitmesuguseid kaarhalle, -katuseid ja -varikatuseid.

Tänapäevane kaarhall, mis valmib kaarehitussüsteemi abil, on kerge konstruktsiooniga ehitis, mis valmistatakse kandvatest tsingitud terasest või polümeerkattega kaarprofiilpaneelidest.

Moodsate kaarhallid erinevad konstruktsioonilt, ehituskvaliteedilt ja arhitektuursetelt võimalustelt olulisel määral vanadest veneaegsetest kaarhallidest. Aastakümneid tagasi ehitatud kaarhallide juures kasutati kohmakaid kandesõrestikke ja viletsaid materjale, mis ehitusmaastikul just head muljet ei jätnud.

Tellija peab enne kaarhalli projekteerimist ja ehitamist teadma selle funktsiooni ja mõõte, kujutama ette selle arhitektuurset välimust, keskkonnasobilikkust, soojustustaset, akende-uste paiknemist ja valgustusvajadust.

Projekteerimise, kommunikatsioonide ehituse, põrandate, akende ja uste hinnad on sarnased tavahoonete ehitustöödele ning need tööd tellib klient ise. Kasulik on mõelda, milliseid töid tuleb tellida ja milliseid suudab tulevane halliomanik ise teostada. Iseehitajale pakub kaarehitus seeläbi suuremat kokkuhoidu kui tavaehitus.

Suurehitiste korral võimaldab kaartehnoloogia ehitada nii kaubandus-, tootmis-tööstushooneid kui ka militaarehitisi ja viimase sõnana suusatunneleid.

Kaarhalli kere metalldetailid valmistatakse vahetult ehitusplatsil, need monteeritakse kiirelt kokku kergele vundamendile. Kandva kaarhalli kerge konstruktsioon võimaldab ehitada hoonetele mitmesuguse konstruktsiooniga katuseid. Kaarhalli sisepinna saab katta soojustuseks pihustatava tahkestuva vahtpolüuretaaniga või ehitada lihtsalt ripplae.

Kaarhallide ehitusmahud võivad ulatuda 200ruutmeetrisest väikeettevõtja töökojast kuni 30 000ruutmeetriste suurte kaubandus-, tootmis- ja laokompleksideni. Hallide laius ulatub 5-24 meetrini.

OÜ Kaarkatus on pikka aega turul olnud ja päris hästi hakkama saanud. Meie tehnoloogiad on erinevad ja me ei trügi nende mängumaale. Karkassita kaarhall on mujal maailmas ammu tuntud, eriti agarasti kasutatakse seda USAs. Samas sobib selline kaarhall pigem kliimasse, kus katuse lumekoormus on üliväike. Seega on teatud läbivajumisoht. Ma ei tea ühtegi firmat, kes oleks sellise tehnoloogiaga meie lähirajoonides läbi löönud. Eks ta tuleviku tehnoloogia ole.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing