Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kontoritöötaja - liiguta end rohkem

Jaana Pikalev 16. veebruar 2007, 00:00

"Sellega kaasnevad tervisehäired: lihaspinged- ja valud, südame-vereringehaigused ja üleliigne kehakaal," räägib Mediserv OÜ juhataja Ruslan Tšekun. Ka ASi Ida-Tallinna Keskhaigla töötervishoiuarst Ahe Vilkis nimetab kontoritöötaja tüüpiliste tervisehädade - kaela- ja seljavalude - tekkimise põhjuseks ebapiisavat füüsilist aktiivsust. Seetõttu soovitab Vilkis tööl kindlasti puhkepauside ajal harrastada võimlemist. "Nõukaajal tunti seda ka tootmisvõimlemisena," möönab ta.

Töötervishoiuarsti Sirje Pajo sõnul kurdavad paljud kontoritöötajad, et neil ei ole kiire töötempo tõttu võimalik teha puhkepause ja sirutus-venitusharjutusi.

"Seetõttu ongi enamikul olnud kaela- selja-kätevalusid," lausub Pajo.

Suuremaks mureks kontoritöötajale on ka silmad, kuna tööaeg veedetakse enamasti arvutikuvari taga. Tšekun räägib, et silmanägemise häireid esineb endiselt palju, kuid olukord hakkab paremaks muutuma, kuna kontoritöötajate teadlikkus kasvab ning soov on ennetada tervisehäireid. "Järjest rohkem kontoritöötajaid jõuab järeldusele, et arvutitöös tuleb teha regulaarseid puhkepause ja silmade võimlemist," lausub Tšekun.

Vilkise hinnangul tuleb kasuks ka arvuti piiratud kasutamine. "Õhtul kodus arvuti poole mitte vaadata!" õpetab ta.

Arstide sõnul aga pöördumatuid tervisekahjustusi kontoristöötamine kindlasti ei põhjusta.

Kutsehaigust kui sellist esineb, kuid väga harva. "Olen kuulnud ainult ühest kontoritöötajast, staažikast raamatupidajast, kellel diagnoositi luu- ja lihaskonna kutsehaigus," teab Tšekun.

Olen soovitanud meeldetuletuseks kas kell või mingi muu märguanne üles seada, et veidigi toolilt tõusta ja liigutada.

Ka olen soovitanud näiteks pliiatsi või paberi aeg-ajalt maha pillata ja siis kummardades mõnuga kassiasendis seljalihased välja venitada ca 10 sekundit ja siis püsti tõustes enne istumist selga sirutada. Seda saab teha ka nii, et teised ruumis viibijad (näiteks kliendid) arugi ei saa. See virgutab küll.

Väga tuleb kiita neid asutusi, kes võimaldavad oma töötajatele ujula või muude spordivõimaluste kasutamist. Töötajate tervise huvides ja töötulemuste parandamiseks on see lausa hädavajalik ja mina teeksin selle kohustuslikuks.

Need töötajad, kes on hakanud sportimisvõimalusi kasutama, on mõne aasta pärast tervisekontrolli tagasi tulles hoopis tervemad ja optimistlikumalt meelestatud.

Kui näiteks emale või isale on tasuta ujulapiletid, võetakse tavaliseks ka pere kaasa ja see aitaks parandada ka laste tervist ja peresuhteid.

Ka võiks asutustes, kus on selleks võimalusi ja entusiastlikke eestvedajaid, kohvipauside ajal teha näiteks aeroobika- või tantsuminuteid. Efekt on väga hea - nii füüsilise kui ka vaimse tervise parandamisel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:27
Otsi:

Ava täpsem otsing