Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Milliseid tervisehädasid põhjustab teile kontoris töötamine ja kuidas neid leevendate?

ÄP 16. veebruar 2007, 00:00

Istuva tööga kaasneb ikka mõnede kehaosade kangus, kuid nendest vabanemiseks aitavad ideaalselt traditsionaalsed venitusharjutused.

Nagu näiteks kange kaela vastu teen mõned pearinge ning töö võib kenasti jätkuda. Samas tuleb enamikul töötajatel ikka kontoris ringi liikuda, mis ei lase kehal väga ära manduda ning vereringe saab tõrgeteta töötada.

Pärast pikemat kirjatööd või koosolekut aitab paariminutilisest jalutuskäigust mööda kontorit või kontori vastas asuvas ilusas metsas. Kuna töötempo on kiire, siis väsib vaim sageli enne, kui keha ning selle värskendamiseks piisab mõnest naljast või huvitavast lühivestlusest töökaaslasega.

Lisaks on Silberautos töötajatel võimalus kasutada energiakookonit ja solaariumit, kus nad saavad oma "patareisid laadida".

Meil on majas veel juuksur, kus pakutakse lisaks juustelõikusele ja soengule ka pea- ja kaelamassaaži võimalust. Alati saavad töötajad meie enda kohvikust energiat ammutada, sest seal müüakse värskeid puuvilju, salateid, mahlu, energiajooke jne.

Eks need "hädad" ole enamikul kontoriinimestel. Õnneks on tänapäeva kontorihooned piisavalt inimsõbralikud, et ei peaks silmnägemise või õhupuuduse käes vaevlema. Ja eks ole ka töökaitseseaduses kirjas mõningad klauslid, mis reglementeerivad tööaega ja pause.

Mina olen väga aktiivne inimene ja tegelikult mulle kontoris töötamine erilisi vaevusi ei tekita.

Minu iseloomule õnneks võimaldab minu amet palju liikuda (ka kodukontoris töötada), seega kui kontoris töötan, siis ei tekita see minus suuremaid tervisevaevusi.

Aga siiski on ka mul kontoris töötades erinevaid olukordi ette tulnud.

Kõige enam olen kokku puutunud peavalu ja silmanägemise häirituse tõttu. Aga mul on selle jaoks ka rohi olemas, mida oskuslikult kasutan - need on puhas jahe vesi, värske õhk ja vaade aknast välja kaugusesse või eriti hea on korraks tooliga ümber pöörata (seina poole) ja silmad 5 minutiks kinni panna.

Last oodates õppisin ära õige hingamise. Kui pühendan 3 korda 5 minutit päeva jooksul õigele hingamisele (hingamisharjutustele), siis ma tunnen, kuidas mu efektiivsus, enesetunne ja keskendumine kasvab mitu korda. Mõnel pingelisel päeval, kui on tulemas oluline kohtumine, kus on vaja hea ja värske välja näha, aga sellele on eelnenud mitu tundi kestnud kurnav koosolek, kasutan küll nippi, mis alati töötab - teen akna lahti, panen silmad paariks-kolmeks minutiks kinni ja hingan negatiivse energia välja. Tulemus on alati garanteeritud.

Samuti ei suuda ma üle tunni toolil, pilk arvutis, istuda, teen vahepeal sihilikke tuure üle kontori (5 min kord), ütlen kaastöötajatele kadestamisväärseid komplimente, naeratan, kui eestsoonis on klient, siis võimalusel suhtlen kliendiga - ehk tõstan end korraks teemast välja.

See on minu viis väsimusest üle saada. Vahel lisandub mõni uus mõte või vaatenurk!

Mõni võimleb, mõni läheb kohvinurka, mina saan energiat inimestega suheldes.

Kontoritöös oleme kindlasti kõik valiku ees, kas istuda mugavalt või ergonoomiliselt.

Mugavas vedelevas tööasendis on palju häid külgi, esiteks on see mugav, ent see kurnab jälle mõningaid kehaosi, minu puhul näiteks kaela. Kaela pidev pingeshoidmine on suhteliselt väsitav ja muserdab tasapisi töötahet.

Ergonoomiliselt kogu aeg Buratino kombel tikksirgelt istudes aga tunnen ennast ebamugavalt, sest vabastanult pingest kaela on sattunud pinge alla ülejäänud keha, eriti selg.

Ühesõnaga, tuleb leida mingi paras kesktee kahe mainitud istumisstiili vahel ehk siis ergonoomiline mugavus.

Kontoris töötamise peamine kõrvalnähtus on minuarust rasvumine, lihtsalt istumine ja söömine on kehakaalu suurendamiseks suurepärane kasvulava.

Lahenduseks siinkohal on kohv, mis teeb tuju rõõmsaks, parandab vereringet ning seeläbi kiirendab ka ainevahetust ja pahad ained liiguvad kiiremini organismist välja.

Siit jõuan ka järgmise kohvi hea omaduseni, kuna ta paneb organismi kiirelt tööle, tuleb ka tihedamini käia ühiskondlikes ruumides ja see omakorda leevendab istuvat töörutiini.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:27
Otsi:

Ava täpsem otsing